Ayc pump mm..

nickeenlund
User

Ayc pump mm..

Postby nickeenlund » 03 May 2015, 18:55

Tjena. Misstänker att ayc pumpen på min evo är sönder. När jag startar bilen kommer en service lampa upp "service required " sen ser det ut som ett hjul med punka på och "(!)" inv. Men klickar jag bort den via info knappen så står det längst uppe på displayen jämte tramac (stavning) så är det en triangel med ett utropstecken i "/!\ " och forsätter jag bläddra och kommer till S-AWC så ska den engligt instruktions boken visa ett staplingsdiagram. Men den visar inget alls. Är det ett tecken att ayc pumpen har gått? Vridet jag nyckeln så kommer det upp en skiftnyckel och står off jämte har det något med att funktionen inte funkar?

Tack för svar :)

nickeenlund
User

Re: Ayc pump mm..

Postby nickeenlund » 03 May 2015, 23:16

Så här ser s-awc ut under körning. Observera triangel vid " tarmac"
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

nickeenlund
User

Postby nickeenlund » 04 May 2015, 06:44

Och den här service requried har jag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Highway Outlaw
Serious User

Postby Highway Outlaw » 05 May 2015, 10:48

Däcktrycksövervakning.

Har du sensorer i hjulen?

Evoxx
Fresh User

Postby Evoxx » 06 May 2015, 20:36

Inget fel på ayc pumpen. Den aktiveras i kurvor och skjuter hydral olja för att balansera vikten.

Det som lyser är däcksensoren. Ska räcka att hålla in info knappen för att nolla. Om det ej går så kan senorerna vara borta, försvinner lätt vid däckbyte hos firmor.. Haft samma problem Med vänlig hälsning,

Return to “Teknik - EVO10”