ORG-KOPPLING

User avatar
EVO-A
Fresh User
Posts: 9
Joined: 08 Apr 2013, 15:39

ORG-KOPPLING

Postby EVO-A » 31 Mar 2015, 22:14

Tja boys va ett tag sen man skrev här men nu är man tbx. jag var och titta på en evo X sv-såld rullat 3600. De som är gjort med bilen är ju de vanlig steg 1 från jrm. Men så provkörde jag bilen och jag har ägt en evo 9 innan men aldrig med en orinal koppling och har aldrig provkört en evo x innan. Så min fråga är tar orginal kopplingen väldigt högt upp på evo x den jag provkörde tog väldigt högt upp.Testa lägga in 4 och dra på från 3000varv oh upp inget slirande samt testa med 5ans växel det sitter orginal koppling på dvs. Någon som kan ge mig ett svar så kanske man blir en evo x ägare denna sommaren =)

User avatar
nirz
Serious User
Posts: 157
Joined: 03 Jul 2009, 21:08
Location: Kalmar

Re: ORG-KOPPLING

Postby nirz » 23 Apr 2015, 21:46

Min tar högt upp, men det bästa du kan göra är att byta till en dubbelskivig det första du gör, kör du på original och gör några starter så kommer du behöva byta, speciellt om du har lite mer mos än original.

Quick
User
Posts: 89
Joined: 15 Oct 2011, 09:37
Location: Väckelsång

Re: ORG-KOPPLING

Postby Quick » 25 Apr 2015, 20:43

Min original koppling tar oxå högt och har alltid gjort sen ny. Ingen större förändring efter bytet av huvudcylindern till kopplingen heller. Original kopplingen funkar väl ganska bra så länge du inte våldar eller misshandlar den.


Return to “Teknik - EVO10”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest