Aux ingång?

Quick
User

Aux ingång?

Postby Quick » 23 Feb 2013, 19:34

Tjenare!

Köpte en sprillans Evo X GSR i slutet på förra året. I mitt tyckte är det ganska märkligt att det saknas AUX port och USB ingång på Evo:n som sitter standard på frugans Lancer Sportback som inte änns kostar hälften så mycket ny. Min fråga är då om någon vet om dessa kablar till framför allt AUX porten är färdig dragna och det bara är att klicka i en AUX port? Funktionen finns ju i Stereon iallafall. Om så är fallet, Är det någon som har pris och artikelnr på AUX porten?

Dreamer
Serious User

Sv: Aux ingång?

Postby Dreamer » 02 Mar 2013, 20:28

MZ360136EX
Kopplade jag in på min, bli 3,5mm Ha ut. Satte min i handskfacket.
Men det var några kablar kopplade i stereon som jag fick koppla ur, de kanske är dragna till Mr:ens port.
Vet inte var den sitter dock.
Jeremy Clarkson in Evo 6:
Who ever gets the tail out in this car, on the public road, will be taken away by men in coats! And rightly so!

Quick
User

Postby Quick » 08 Mar 2013, 21:59

Dreamer wrote:MZ360136EX

Finns något liknande på Ebay så man får en 3,5mm kontakt med kabel. I vilket fall. Jag pillade bort luckan som sitter över hålet där aux porten ska sitta monterad. Där fanns det dock inga kablar bakom eller i närheten. Så verkar inte vara något färdig draget. Hälst hade jag velat har original kablage med aux porten men lär väl kosta multum och säkert svårt att få tag på om man inte har ett artikel nummer eller liknande. Men ska höra med dom när det är dax för första service.

Dreamer
Serious User

Postby Dreamer » 13 Mar 2013, 23:53

Var sitter den?
Menar du luckan precis framför armstödet?
Där under ligger massor med fördragna kablar som inte används...
Iaf på min GSR.
Jag trodde att Aux:en satt ovanför askkoppen..
Who ever gets the tail out in this car, on the public road, will be taken away by men in coats! And rightly so!

Quick
User

Postby Quick » 14 Mar 2013, 20:41

Luckan jag pillade bort och kollade bakom var den som sitter över askkoppen. Där har aux porten suttit på alla lancer jag har kollat in iallafall. Den luckan framför armstödet som är helt kvadratisk är väl där knapparna till stolsvärmen sitter om det är monterat.

Dreamer wrote:Var sitter den?
Menar du luckan precis framför armstödet?
Där under ligger massor med fördragna kablar som inte används...
Iaf på min GSR.
Jag trodde att Aux:en satt ovanför askkoppen..

Quick
User

Postby Quick » 02 Apr 2013, 21:03

Har nu monterat min Aux-kabel inhandlad på ebay för små pengar. Funkar klockrent. Dock som Dreamer skrev tidigare får man pillar port tre kablar i kontakten som sitter i stereon. Dessa kablar går ner till där standard Aux porten ska sitta om den är monterad i fabrik. Denna kontakten har dom dock gömt lite lurigt. Pillar man bort luckan för hålet till aux porten så sitter kontakten en bit upp bakom acc panelen intryck i en tom hona som agerar fäste till kontakten ifall den inte används. Det ska alltså gå alldeles utmärkt att inhandla en Aux port som reservdel och bara plugga i utan alldeles för mycket jobb. Dock är ju en vanlig kabel med en 3,5mm kontakt betydligt smidigare än originalet där man inte kan ha aux kablen ansluten och stänga luckan samtidigt. Sen passar ju en 3,5mm kontakt i dom flesta musik källor jag kan komma på för tillfället.

T3r0
Fresh User

Re: Aux ingång?

Postby T3r0 » 23 Aug 2016, 18:08

hallå!
Kopplade också in en såndär adapter från ebay i min evo x gsr, dock fick jag aldrig loss kablarna från kontakten hur mycke jag än pillade! Så slutade med att jag klippte av kablarna och skarvade ihop dom med kittet jag köpte från ebay (funkade lika bra), dock har jag nån störning som hörs i högtalarna, den följer motorns varv typ. Någon som har stött på något liknande?

Mvh: Tero

Quick
User

Postby Quick » 23 Aug 2016, 22:07

Att få ut stiften ut kontakten var ett elände. Fick slita och dra och pilla som en tok innan jag fick ur dom. Jag har ett tjutande ljud som ökar i frekvens med motorvarvet. Men bara när jag laddar mobilen via cigguttaget. Men i mitt fall tror jag det är laddaren som lämnar mer att önska. För jag vill minnas att det var samma i vår Lancer sportback som vi hade tidigare. Och den hade original AUX ingång.

Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

Dreamer
Serious User

Postby Dreamer » 24 Aug 2016, 19:01

Stift och kontakt är av molex sort tror jag.. Hur som helst plockade jag ut mina med ett molex verktyg. Va inte speciellt pilligt. Finns på elfa..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Return to “Teknik - EVO10”