Subaru Legacy GX 2001

Här annonseras allt som inte är EVO-relaterat
Norqvist
Serious User

Subaru Legacy GX 2001

Postby Norqvist » 13 Jun 2017, 15:59

Subaru Legacy GX 2001
157XX mil
2.5L motor med 156 hk
automatlåda
Beige läderinredning i bra skick
Sommardäck i bra skick på original 16"-fälg
Sommardäck på 17"-lättmetalfälg
Vinterdäck hakka 4 i bra skick på 16"-lättmetalfälg
Avtagbar dragkrok
Trädekoration i instrumentpanelen
Momo-ratt
Farthållare
Krockkuddar, förare och passagerare
Calix motorvärmare inkl kupéfläkt
Elhissar fram och bak
Centrallås
Klimatanläggning med AC
CD-stereo
Takräcken följer med
Golvmattor i tyg och gummi

Nu är det dags att göra sig av med bilparken på grund av nytt bilköp och först ut är min bruksbil.
Den har använts som bruksbil av mig såväl som tidigare ägare, så den har slitage, småfel och skavanker här och var på in- och utsida.
Det är en riktigt bekväm, tyst och komfortabel bil att köra som känns bra på vägen med en superb fyrhjulsdrifts som är guld värd på vintern.

Bränsleförbrukningen ligger på runt 1L/mil blandad körning och ca 0.8L/mil på landsväg.

Växellådan renoverad för nära 30000kr av förra ägaren. Stora servicen inkl kamrem, vattenpump, olja i växellåda, kupéfilter, bromsklossar utförd av förra ägaren år 2014 och är dokumenterat i serviceboken. Vindrutan var sprucken när jag skulle köpa den så den byttes innan köp 2015.

I och med att det är en brukis så finns det som skrivet några fel på bilen som jag listar här under.
*tysklandsimporterad
*Tankmätaren har ett spänningsfel som gör att nålen sjunker något vid gaspådrag och åker sedan upp igen när man släpper gasen. Felet är inte allvarligt då den visar mer än tillräckligt bränslevolymen.
***Det läcker lite olja från oljetråget. Kanske en eller två droppar per dag. Det är ingenting jag har brytt mig om då bilen har varit just en bruksbil som bara ska ta mig till och från jobbet.
*17-fälgarna har fel offset så de skrapar i skärmkanterna om man sitter flera i bilen, därför sitter original 16-fälgarna på bilen.

***OBS!! oljeläckaget från oljetråget är nu åtgärdat***

Jag är inte intresserad av några byten
Jag kollar mailen sällan så ring eller skicka sms.
29000kr bvsa

https://www.blocket.se/lulea/Subaru_Leg ... ca=1_9&w=0

Return to “Köp Och Sälj EJ EVO-relaterat”