Garageplatser i Solna uthyres

Här annonseras allt som inte är EVO-relaterat
swede
Serious User

Garageplatser i Solna uthyres

Postby swede » 12 May 2012, 18:21

Jag har på gång ett garage på 290 kvm i närheten av Solna Kyrkogård (Solna).

Funderar på hur många som skulle vara intresserade av att dela garaget med mig, hyran är inte direkt superbillig men vad väntar ni er av ett industrigarage så centralt som Solna.

Nackdelen är dom där pelarna i mitten när det gäller att trycka in bilar. Jag tror inte man får in fler bilar än 5 st om man skall kunna få plats runt bilarna och en svetshörna etc.

Om man är 5 st som delar på hela lokalen så skulle det kosta runt 3750:- / mån inkl hyra, värme, fastighetsskatt och el (om vi inte förbrukar oändligt mycket).

Jag behöver kanske 50 kvm till min växelådsrenoveringshörna (puh långt ord) resten delas på hur många vi blir i slutändan. Finns biltvättmöjligheter, fikarum, omklädningsrum, 2 st toaletter, 2 st skyddrum som kan användas till förråd för bildelar och en duschkabin. Låsta grindar till området på kvällen.

Nackdelen är att det är rivningskontrakt på 6 mån i taget, jag har blivit informerad om att före årsskiftet kommer ingenting att hända så jag är säker på att vi får hyra lokalen åtminstone 12 mån till och börja med.

Men när det kommer att rivas vet man ju aldrig, det är ett stort hus med många hyresgäster och detaljplaner etc måste ju tas fram och godkännas innan det blir beslut om rivning av huset. I nuläget finns ingen detaljplan enligt hyresvärden.

Men även om det kommer att rivas så kan vi säkert hitta en ny liknande lokal, jag måste iaf hitta en ny lokal åt mig själv när den dagen kommer att huset skall rivas.

Letar efter seriösa garagekompisar som är intresserad av att kanske hjälpa till ekonomiskt med att utrusta lokalen med allt vad vi behöver, kompressor, 2-pelar billyft (jag har en saxlyft), svetsar, svarv, pelarborrmaskin etc m.m

Bifogar en bild på lokalen, observera att fikarum etc inom det blå är gemensamt med lokalen brevid (bilverkstad).

Kontakta mig här på forumet eller på email [email="info@ehbt.se"]info@ehbt.se[/email] så återkommer jag till er i mån av tid (jobbar rätt mycket).

Annonsen ligger ute på flera olika forum!!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Eric /// swede /// www.ehbt.se

swede
Serious User

Sv: Garageplatser i Solna uthyres

Postby swede » 14 May 2012, 17:40

1 intresserad, behöver 3 st till.

swede
Serious User

Sv: Garageplatser i Solna uthyres

Postby swede » 17 May 2012, 16:34

Intresset var svalt så jag har tackat nej till lokalen.

Annonsen kan raderas eftersom den för tillfället inte är aktuell.

Return to “Köp Och Sälj EJ EVO-relaterat”