Org bränsletank och mycket effekt?

billie
Serious User

Org bränsletank och mycket effekt?

Postby billie » 13 Mar 2016, 12:50

Hur har ni andra gjort som kör större intank pumpar gjort med originaltanken? Har ni kvar original delad retur eller hur har ni gjort det? Problemet är att man bara har pumpar i ena delen av tanken men vill ha tillgång till allt bränsle. Har inte kommit på någon bra lösning för detta. Någon som har en idé?

uranium
Serious User

Re: Org bränsletank och mycket effekt?

Postby uranium » 18 Mar 2016, 21:53

Hänger inte riktigt med på allt. Delad retur? På min var det en styck retur som gick in i armaturen bara. Sen har man ju förgreningsröret som går mellan tankhalvorna :)

Jag har större intank-pump i orginal armatur samt att jag bytt ut bränsleledningarna till grövre. Tankar jag fullt så fylls hela tanken upp. Och kör jag slut på soppan så försvinner allt :)

billie
Serious User

Re: Org bränsletank och mycket effekt?

Postby billie » 26 May 2016, 20:26

Det räcker inte så långt med en annan pump i tanken och man får inte plats med mer än 1 pump i originalarmaturen. Det gamla förgreningsröret är väldigt klent samt så kom jag inte på någon bra lösning för det med min setup. Jag har vattenskurit en ny ram och svetsat det i tanken istället för armaturen. Sen ett lock där pumparna och nivågivare sitter under med AN10 anslutningar och ett returrör som går ner mot botten.
Dubbla walbro GST450 och egensvarvade genomföringar till elkablarna. Jag försöker att ha mycket E85 i tanken samt förlitar mig på original "catchtanken" som sitter i tanken och att det skvalpar över till den sidan. Hade varit lätt med plasttank i skuffen men eftersom jag har kylaren där bak så finns det inte plats.

Return to “Teknik - EVO1, 2, 3”