Bankörning+orginal oljetråg?

uranium
Serious User
Posts: 119
Joined: 27 May 2013, 10:02
Location: Söderhamn

Bankörning+orginal oljetråg?

Postby uranium » 14 Sep 2015, 11:10

Som topic. Hur bra funkar det att köra bana med orginal oljetråg? Hålls oljan på plats bra eller är det många som kört lagerras i långa kurvor?

Har googlat men inte hittat nåt vettigt. Finns en del färdiga race-tråg och bafflings-kitt till nyare evos men till gamla var det sämre. Vet inte om det beror på om äldre inte är lika populära att ta ut på banan eller om trågen är bättre utformade så att det funkar med orginal?

Är en 3a det gäller. Har skapliga coilovers, r-däck, och 430whp. Har bara kört på gata änsålänge men vore kul att låta den sträcka ut på banan.


Så ös gärna på med vad ni vet. Om det funkar ok eller om man får modifiera för att få det bra, eller om det finns färdiga race-tråg för bra peng.


Tacksam för svar :)

/Niklas

bsh
User
Posts: 86
Joined: 22 Jul 2005, 14:40
Location: Norge

Re: Bankörning+orginal oljetråg?

Postby bsh » 17 Dec 2015, 16:05

http://racefab.co.nz/

Her har jeg kjøpt til min Evo 2. Ca 7 liter olje.

uranium
Serious User
Posts: 119
Joined: 27 May 2013, 10:02
Location: Söderhamn

Re: Bankörning+orginal oljetråg?

Postby uranium » 20 Dec 2015, 22:37

Tack för tipset :) Är dom bra att ha o göra med och handla av?

bsh
User
Posts: 86
Joined: 22 Jul 2005, 14:40
Location: Norge

Re: Bankörning+orginal oljetråg?

Postby bsh » 17 Jan 2016, 21:22

Ja veldig bra:)


Return to “Teknik - EVO1, 2, 3”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests