Frågor om strokerkit

Kennyloof
User

Frågor om strokerkit

Postby Kennyloof » 25 Aug 2015, 08:27

Hejsan ja undrar vilket av alla märken man ska titta på eller som är nåt att ha?
Hitta detta kittet, nån som har nån erfarenhet av de?
http://www.japtuning.se/catalog/product ... cts_id/922

MVH Kenny
Äger Autodevs gamla demo "Testbil"

EvoTre

Re: Frågor om strokerkit

Postby EvoTre » 25 Aug 2015, 09:45

CP kolvar och Eagle H stakar combo är väl beprövat och är mycket bra grejor. Eagle veven har jag även också hört mycket gott om. Har en polare som kör just med det här kitet, och han är mycket nöjd :) Däremot skulle jag inte vilja påstå att det håller upp för några 900hk.. (stakarna klarar inte så mycket)
>Evo 3 790hk/830nm<
Tack till:
WiTune
Flanders Motorsport
LG-Speed
BDS Skara Motor
Mitsubishi Härene bil
Mrtuning.se
Robban Stroker
David Rudhem

Kennyloof
User

Postby Kennyloof » 25 Aug 2015, 10:22

Okay, tack bra då vet jag!! Ah nä 900hk de har jag inte ens tänkt uppnå ändå eftersom ja vill fortfarande ha den vägreggad, just nu har ja 523hk i motorn o 401 på hjulen men vill kunna skjuta på lite mer ladd så vill ha riktiga saker så de håller längre :)
kör min både på gata o strippen..

EvoTre wrote:CP kolvar och Eagle H stakar combo är väl beprövat och är mycket bra grejor. Eagle veven har jag även också hört mycket gott om. Har en polare som kör just med det här kitet, och han är mycket nöjd :) Däremot skulle jag inte vilja påstå att det håller upp för några 900hk.. (stakarna klarar inte så mycket)

Kennyloof
User

Postby Kennyloof » 25 Aug 2015, 19:42

Kom på en sak..... va de din evo ja körde mot på stena racet i skara tidigare i år? :)

EvoTre wrote:CP kolvar och Eagle H stakar combo är väl beprövat och är mycket bra grejor. Eagle veven har jag även också hört mycket gott om. Har en polare som kör just med det här kitet, och han är mycket nöjd :) Däremot skulle jag inte vilja påstå att det håller upp för några 900hk.. (stakarna klarar inte så mycket)

EvoTre

Postby EvoTre » 25 Aug 2015, 20:48

Stämmer bra det! Vart lite halt för min del med gatdäck.. :D

Kennyloof wrote:Kom på en sak..... va de din evo ja körde mot på stena racet i skara tidigare i år? :)

>Evo 3 790hk/830nm<
Tack till:
WiTune
Flanders Motorsport
LG-Speed
BDS Skara Motor
Mitsubishi Härene bil
Mrtuning.se
Robban Stroker
David Rudhem

Kennyloof
User

Postby Kennyloof » 26 Aug 2015, 11:09

Ah de va he*vete vad gött din lät! :) riktigt fin bil!

EvoTre wrote:Stämmer bra det! Vart lite halt för min del med gatdäck.. :D

Kennyloof wrote:Kom på en sak..... va de din evo ja körde mot på stena racet i skara tidigare i år? :)

Stavon
Serious User

Postby Stavon » 11 Sep 2015, 19:05

Är det inte bättre att satsa på 2 liter? Onödigt med mer vrid som inte drivlina gillar ;)

Return to “Teknik - EVO1, 2, 3”