Tjena, ja äger numera autodevs gamle demo"testbilen" tänkte kolla med er om ni vet om de går att programmera om lauchen på nåt vis?
Mvh kenny
Autodev
Re: Autodev
Nej det går inte.
Varför vill du ändra? Smäller för lite?
Nä... men måste gå o sänka varvtalet lite o höja laddat? 0,32.. skare inte va mer?
AlxEvo3 wrote:Nej det går inte.
Äger Autodevs gamla demo "Testbil"
Du får höra med Youask. Han vet vad det finns för options i chippen. Dock tror jag att om du sänker varvtalet blir det lägre ladd. Finns ingen funktion som backar tändning.
Nytt sprut är det jag ser om du vill justera din launch på lite mer granulär nivå. Sänker du varvtalet så får du med största sannolikhet mindre ladd om du inte kan justera tändningen och lite extra soppa. Nu vet jag inte heller om det är endast en "varvstopp" launch eller launch så den backar tändningen i Autodev chippet..
>Evo 3 800hk/830nm<
Tack till:
WiTune
Flanders Motorsport
LG-Speed
BDS Skara Motor
Mitsubishi Härene bil
Mrtuning.se
Robban Stroker
David Rudhem
Tack till:
WiTune
Flanders Motorsport
LG-Speed
BDS Skara Motor
Mitsubishi Härene bil
Mrtuning.se
Robban Stroker
David Rudhem
Ah jo de blir ett sprut så småningom... Dock vet ja ej vilket än.. vart inne på VEMS och Link G4, vet inte vad ni rekomenderar?
Blir nog o ställa in bilen nu o börja bygga bur osv...
Blir nog o ställa in bilen nu o börja bygga bur osv...
EvoTre wrote:Nytt sprut är det jag ser om du vill justera din launch på lite mer granulär nivå. Sänker du varvtalet så får du med största sannolikhet mindre ladd om du inte kan justera tändningen och lite extra soppa. Nu vet jag inte heller om det är endast en "varvstopp" launch eller launch så den backar tändningen i Autodev chippet..
Äger Autodevs gamla demo "Testbil"
Rekommenderar starkt Link, grymt och populärt sprut bland Evo åkare. De flesta mappare behärskar även Link 

Kennyloof wrote:Ah jo de blir ett sprut så småningom... Dock vet ja ej vilket än.. vart inne på VEMS och Link G4, vet inte vad ni rekomenderar?
Blir nog o ställa in bilen nu o börja bygga bur osv...EvoTre wrote:Nytt sprut är det jag ser om du vill justera din launch på lite mer granulär nivå. Sänker du varvtalet så får du med största sannolikhet mindre ladd om du inte kan justera tändningen och lite extra soppa. Nu vet jag inte heller om det är endast en "varvstopp" launch eller launch så den backar tändningen i Autodev chippet..
>Evo 3 800hk/830nm<
Tack till:
WiTune
Flanders Motorsport
LG-Speed
BDS Skara Motor
Mitsubishi Härene bil
Mrtuning.se
Robban Stroker
David Rudhem
Tack till:
WiTune
Flanders Motorsport
LG-Speed
BDS Skara Motor
Mitsubishi Härene bil
Mrtuning.se
Robban Stroker
David Rudhem
Eller så frågar man KiM H, så får man ALLT man vill ha i ett chip... 

Return to “Teknik - EVO1, 2, 3”