Fuelcut, vad kan ha hänt?

lillafrilla
User
Posts: 18
Joined: 20 Oct 2014, 15:37
Location: Östervåla

Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby lillafrilla » 04 Feb 2015, 02:07

Hej! Börjar med att jag aldrig haft fuelcut förr men idag när jag va ute och busåkte lite på sjön så fick jag fuelcuts. Det första jag kollade upp när jag kom hem var alla vacumslangar men alla ser hela ut. Hur skall man gå vidare i min felsökning?

User avatar
basn
Serious User
Posts: 524
Joined: 23 Jan 2012, 17:19
Location: Karlstad

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby basn » 04 Feb 2015, 03:36

du borde väl ligga någon annan stans i mapp kartan än vad du gör när du har belastning på sjön?

Gluffis
Serious User
Posts: 280
Joined: 06 Apr 2011, 19:49

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby Gluffis » 04 Feb 2015, 09:26

Kontakten till lmmen :)
Mika Morell
Server Admin Evoclub Sweden

lillafrilla
User
Posts: 18
Joined: 20 Oct 2014, 15:37
Location: Östervåla

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby lillafrilla » 04 Feb 2015, 10:32

Nu va jag nog lite trött när jag skrev tråden i natt, boostcut ska det självklart vara. Bilen är helt orginal och boostcontrollen skall va inställd på 1.15-1,2 bar. Istället drar det iväg mot 1,5 för att sedan slå i från.

Gluffis
Serious User
Posts: 280
Joined: 06 Apr 2011, 19:49

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby Gluffis » 04 Feb 2015, 12:58

Wastegate eller magnetventilen kanske. Om du har kvar orginal laddtrycksstyrning
Mika Morell
Server Admin Evoclub Sweden

User avatar
mathiasevoIV
User
Posts: 65
Joined: 02 Apr 2014, 11:00

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby mathiasevoIV » 04 Feb 2015, 16:34

Var det kallt ute?
Laddtrycket stiger lättare när det är kallt...

lillafrilla
User
Posts: 18
Joined: 20 Oct 2014, 15:37
Location: Östervåla

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby lillafrilla » 04 Feb 2015, 17:30

Gluffis wrote:Wastegate eller magnetventilen kanske. Om du har kvar orginal laddtrycksstyrning

Då ska jag nog ta mig en titt mot wastegaten då jag inte har en MV om jag har en boostcontroller?

lillafrilla
User
Posts: 18
Joined: 20 Oct 2014, 15:37
Location: Östervåla

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby lillafrilla » 04 Feb 2015, 17:31

mathiasevoIV wrote:Var det kallt ute?
Laddtrycket stiger lättare när det är kallt...


Runt -6,5 vid tillfället men har vart kallare och det har inte vart nått problem då.

User avatar
mathiasevoIV
User
Posts: 65
Joined: 02 Apr 2014, 11:00

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby mathiasevoIV » 04 Feb 2015, 21:24

lillafrilla wrote:
mathiasevoIV wrote:Var det kallt ute?
Laddtrycket stiger lättare när det är kallt...


Runt -6,5 vid tillfället men har vart kallare och det har inte vart nått problem då.



okej, wastegaten har ju en tendens att rosta på de här bilarna, om du har orginal?

lillafrilla
User
Posts: 18
Joined: 20 Oct 2014, 15:37
Location: Östervåla

Re: Fuelcut, vad kan ha hänt?

Postby lillafrilla » 04 Feb 2015, 21:25

mathiasevoIV wrote:
lillafrilla wrote:
mathiasevoIV wrote:Var det kallt ute?
Laddtrycket stiger lättare när det är kallt...


Runt -6,5 vid tillfället men har vart kallare och det har inte vart nått problem då.



okej, wastegaten har ju en tendens att rosta på de här bilarna, om du har orginal?


Det tror jag, kanske dags att ge bilen en ny.


Return to “Teknik - EVO4, 5, 6 och TME”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests