EvoTre wrote:Med största sannolikhet har den åkt med förbränningen och ut.
Skaffa en kompressionsmätare, utför testet när bilen är varmkörd. Bort med tändstiftet på den cylinder du vill testa skruva på mätaren och kör några varv på startmotorn, värdet bör inte vara under 10bar, ska inte heller skilja mer än ca 1 bar mellan cylindrarna.
Kör hårt

Okej då hoppas jag på att den åkt ut där. Jag tänkte vänta tills jag får hem min lilla inspektionskamera bara så att jag kan kolla ordentligt ner i hålet och se innan jag gör ett komptest.
Okej, jag behöver inte göra något mer innan jag gör komptestet? Alltså, jag har läst många olika saker, som att koppla bort alla tändstift sen dra säkringen till soppapumpen, bort med minuskabel från tändspolen och öppet spjäll osv.
Jag har som sagt aldrig gjort ett komptest eller pillat allt för mycket under huven så om du har lust att förklara det lite mer hur jag ska gå till väga så skulle det uppskattas väldigt mycket!
