elektronisk laddtryckstyrning problem

User avatar
noomadic
Posts: 207
Joined: 20 Mar 2011, 19:29
Location: katrineholm

elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby noomadic » 21 Mar 2011, 10:24

Tjena, Har en elekt. laddstyrning av märket HKS på min evo2!
Men jag har inte fått kläm på hur den funkar, vad jag än pillar o trycker på så har jag fått den ladda bara 0.7 eller 0.95-0.1.
Nån som vet något ? vart jag kan få tag på en manual eller liknande.

badass_e3
Experienced User
Posts: 1405
Joined: 12 Feb 2008, 14:53
Location: sweden

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby badass_e3 » 21 Mar 2011, 16:44

varför ladda på onödigt mycket ?

User avatar
RealPerformance
Serious User
Posts: 624
Joined: 13 Feb 2010, 20:37
Location: Vetlanda/Jönköpingslän
Contact:

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby RealPerformance » 21 Mar 2011, 17:41

badass_e3 wrote:varför ladda på onödigt mycket ?

Vad menar du med onödigt mycket? Man kan väl aldrig ladda onödigt mycket om man vill ha mer effekt?

evopata
Serious User
Posts: 326
Joined: 04 Sep 2008, 14:07
Location: Södermanland

Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby evopata » 21 Mar 2011, 19:46

Här har du olika Manualer för HKS boost Controllers...

http://www.hksusa.com/faq/?ID=1647

youask
Posts: 4360
Joined: 13 Nov 2005, 13:00
Location: Örebro
Contact:

Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby youask » 22 Mar 2011, 12:51

badass_e3 wrote:varför ladda på onödigt mycket ?


Vad tillför du?
9.33 - Liten vit elak Mitsubishi Colt Evo 4wd
9.99 - LHD Mitsubishi Lancer Evo 1
--------------------------------------------
Jag kan EVO 1-3

youask
Posts: 4360
Joined: 13 Nov 2005, 13:00
Location: Örebro
Contact:

Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby youask » 22 Mar 2011, 12:51

noomadic wrote:Tjena, Har en elekt. laddstyrning av märket HKS på min evo2!
Men jag har inte fått kläm på hur den funkar, vad jag än pillar o trycker på så har jag fått den ladda bara 0.7 eller 0.95-0.1.
Nån som vet något ? vart jag kan få tag på en manual eller liknande.


de heter nått med EVC, men vilken modell har du? HKS säger inte jättemkt om vilken modell det är då de har flera.
9.33 - Liten vit elak Mitsubishi Colt Evo 4wd

9.99 - LHD Mitsubishi Lancer Evo 1

--------------------------------------------

Jag kan EVO 1-3

User avatar
noomadic
Posts: 207
Joined: 20 Mar 2011, 19:29
Location: katrineholm

Re: Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby noomadic » 23 Mar 2011, 05:00

youask wrote:de heter nått med EVC, men vilken modell har du? HKS säger inte jättemkt om vilken modell det är då de har flera.


jag har inte den blekaste, allt som står på den är hks. Den ser inte ut att vara från igår iaf...
Tror ni den kan göra så att laddet svajjar mellan 0.8-0.95 när jag gasar fullt, eller för klen wg ?

User avatar
Slave_Joe
Posts: 268
Joined: 23 Feb 2009, 21:13
Location: Vingåker
Contact:

Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby Slave_Joe » 23 Mar 2011, 09:31

gör en ordentlig service med tändstiftsbyte och olja till och börja med, se om det blir nån skillnad.
Johan B
[url=http://www.garaget.org/[U]http://www.garaget.org/[U[/url]Lancer Evo 2 GSRWD SatinBlack

User avatar
noomadic
Posts: 207
Joined: 20 Mar 2011, 19:29
Location: katrineholm

Re: Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby noomadic » 23 Mar 2011, 13:31

Slave_Joe wrote:gör en ordentlig service med tändstiftsbyte och olja till och börja med, se om det blir nån skillnad.


Yes får prova det, ska göra rent luftfilter i samma veva..

badass_e3
Experienced User
Posts: 1405
Joined: 12 Feb 2008, 14:53
Location: sweden

Re: Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby badass_e3 » 23 Mar 2011, 17:57

youask wrote:Vad tillför du?



Är det jätte hälsosamt för bilen att ladda 1 bar om den är helt original ?
( utgår från att jag inte sett någon spec lista )

User avatar
noomadic
Posts: 207
Joined: 20 Mar 2011, 19:29
Location: katrineholm

Re: Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby noomadic » 23 Mar 2011, 23:08

badass_e3 wrote:Är det jätte hälsosamt för bilen att ladda 1 bar om den är helt original ?
( utgår från att jag inte sett någon spec lista )


Den är chippad,extraktor DNP, 3 tum o lite sånt

badass_e3
Experienced User
Posts: 1405
Joined: 12 Feb 2008, 14:53
Location: sweden

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby badass_e3 » 24 Mar 2011, 07:50

ja men dåså , då är det bara att ladda på :D

User avatar
bogge junior
Experienced User
Posts: 1164
Joined: 25 Sep 2005, 17:58
Location: Huddinge
Contact:

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby bogge junior » 24 Mar 2011, 09:34

badass_e3 wrote:ja men dåså , då är det bara att ladda på :D



Ridå!
Red GTR

SOLD (Yellow E8, 2.3L, pt61 595Hk/712Nm)

youask
Posts: 4360
Joined: 13 Nov 2005, 13:00
Location: Örebro
Contact:

Sv: Re: Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby youask » 25 Mar 2011, 22:11

badass_e3 wrote:Är det jätte hälsosamt för bilen att ladda 1 bar om den är helt original ?
( utgår från att jag inte sett någon spec lista )



Soppan hänger med utan problem , klart det ger mer effekt med 1bar med avgas, filter osv.

Men 1bar ist för 0.6-0.7bar som det är orginal, så är det iaf mer effekt vid 1bar och ecu'n fixar det iaf oftast utan problem /boostcut
9.33 - Liten vit elak Mitsubishi Colt Evo 4wd

9.99 - LHD Mitsubishi Lancer Evo 1

--------------------------------------------

Jag kan EVO 1-3

User avatar
noomadic
Posts: 207
Joined: 20 Mar 2011, 19:29
Location: katrineholm

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby noomadic » 13 Apr 2011, 13:13

Nu har den stabilt ladd på 1.0 prick. Har tagit bort katten o donat lite..
Har även lyckats kunna ändra laddet, men då slår overboost in... Den slår in så fort jag väljer setup 2.. även fast jag sänker den setupen till 0.8.. Hmmm.

User avatar
rokker
Posts: 98
Joined: 11 Nov 2007, 13:27
Location: uddevalla
Contact:

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Postby rokker » 13 Apr 2011, 14:50

byt till en dawes i stället


Return to “Styling - EVO1, 2, 3”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest