Page 1 of 1

elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 21 Mar 2011, 10:24
by noomadic
Tjena, Har en elekt. laddstyrning av märket HKS på min evo2!
Men jag har inte fått kläm på hur den funkar, vad jag än pillar o trycker på så har jag fått den ladda bara 0.7 eller 0.95-0.1.
Nån som vet något ? vart jag kan få tag på en manual eller liknande.

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 21 Mar 2011, 16:44
by badass_e3
varför ladda på onödigt mycket ?

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 21 Mar 2011, 17:41
by RealPerformance
badass_e3 wrote:varför ladda på onödigt mycket ?

Vad menar du med onödigt mycket? Man kan väl aldrig ladda onödigt mycket om man vill ha mer effekt?

Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 21 Mar 2011, 19:46
by evopata
Här har du olika Manualer för HKS boost Controllers...

http://www.hksusa.com/faq/?ID=1647

Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 22 Mar 2011, 12:51
by youask
badass_e3 wrote:varför ladda på onödigt mycket ?


Vad tillför du?

Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 22 Mar 2011, 12:51
by youask
noomadic wrote:Tjena, Har en elekt. laddstyrning av märket HKS på min evo2!
Men jag har inte fått kläm på hur den funkar, vad jag än pillar o trycker på så har jag fått den ladda bara 0.7 eller 0.95-0.1.
Nån som vet något ? vart jag kan få tag på en manual eller liknande.


de heter nått med EVC, men vilken modell har du? HKS säger inte jättemkt om vilken modell det är då de har flera.

Re: Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 23 Mar 2011, 05:00
by noomadic
youask wrote:de heter nått med EVC, men vilken modell har du? HKS säger inte jättemkt om vilken modell det är då de har flera.


jag har inte den blekaste, allt som står på den är hks. Den ser inte ut att vara från igår iaf...
Tror ni den kan göra så att laddet svajjar mellan 0.8-0.95 när jag gasar fullt, eller för klen wg ?

Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 23 Mar 2011, 09:31
by Slave_Joe
gör en ordentlig service med tändstiftsbyte och olja till och börja med, se om det blir nån skillnad.

Re: Sv: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 23 Mar 2011, 13:31
by noomadic
Slave_Joe wrote:gör en ordentlig service med tändstiftsbyte och olja till och börja med, se om det blir nån skillnad.


Yes får prova det, ska göra rent luftfilter i samma veva..

Re: Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 23 Mar 2011, 17:57
by badass_e3
youask wrote:Vad tillför du?



Är det jätte hälsosamt för bilen att ladda 1 bar om den är helt original ?
( utgår från att jag inte sett någon spec lista )

Re: Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 23 Mar 2011, 23:08
by noomadic
badass_e3 wrote:Är det jätte hälsosamt för bilen att ladda 1 bar om den är helt original ?
( utgår från att jag inte sett någon spec lista )


Den är chippad,extraktor DNP, 3 tum o lite sånt

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 24 Mar 2011, 07:50
by badass_e3
ja men dåså , då är det bara att ladda på :D

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 24 Mar 2011, 09:34
by bogge junior
badass_e3 wrote:ja men dåså , då är det bara att ladda på :D



Ridå!

Sv: Re: Sv: Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 25 Mar 2011, 22:11
by youask
badass_e3 wrote:Är det jätte hälsosamt för bilen att ladda 1 bar om den är helt original ?
( utgår från att jag inte sett någon spec lista )



Soppan hänger med utan problem , klart det ger mer effekt med 1bar med avgas, filter osv.

Men 1bar ist för 0.6-0.7bar som det är orginal, så är det iaf mer effekt vid 1bar och ecu'n fixar det iaf oftast utan problem /boostcut

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 13 Apr 2011, 13:13
by noomadic
Nu har den stabilt ladd på 1.0 prick. Har tagit bort katten o donat lite..
Har även lyckats kunna ändra laddet, men då slår overboost in... Den slår in så fort jag väljer setup 2.. även fast jag sänker den setupen till 0.8.. Hmmm.

Re: elektronisk laddtryckstyrning problem

Posted: 13 Apr 2011, 14:50
by rokker
byt till en dawes i stället