Dörrlist fram sitter löst

Mr_Felix
User

Dörrlist fram sitter löst

Postby Mr_Felix » 03 Mar 2014, 18:09

Hejsan. Imorse så var det lite minusgrader ute och när jag öppnade förardörren så satt själva dörrlisten kvar.
Jag tryckte tillbaks den i sitt spår så fick det vara så länge, men man kanske ska fästa det med någon lim?
Eller hur sitter det fast från början?

Fredde_M
User

Re: Dörrlist fram sitter löst

Postby Fredde_M » 04 Mar 2014, 19:19

Mr_Felix wrote:Hejsan. Imorse så var det lite minusgrader ute och när jag öppnade förardörren så satt själva dörrlisten kvar.
Jag tryckte tillbaks den i sitt spår så fick det vara så länge, men man kanske ska fästa det med någon lim?
Eller hur sitter det fast från början?

Hallå!
Om det är tätningslisten i gummi, vilket jag antar, så sitter den i plastclips runt hela dörren som på 99% av alla personbilar, ser nästan alltid likadana ut på alla. Kolla om det bara går stoppa tillbaka dom på listen men risken är väl stor att den spruckit vid alla hål. Isåfall går det väl limma eller hitta en bättre beg.

Mr_Felix
User

Sv: Re: Dörrlist fram sitter löst

Postby Mr_Felix » 07 Mar 2014, 21:03

Fredde_M wrote:Hallå!
Om det är tätningslisten i gummi, vilket jag antar, så sitter den i plastclips runt hela dörren som på 99% av alla personbilar, ser nästan alltid likadana ut på alla. Kolla om det bara går stoppa tillbaka dom på listen men risken är väl stor att den spruckit vid alla hål. Isåfall går det väl limma eller hitta en bättre beg.

Har tagit mig tid att ta en bild nu, dock jävligt dåligt. Men man ser iaf vart den har lossnat och just där sitter det inga clips vad jag kan se
http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=124652&image=2165540

Fredde_M
User

Re: Dörrlist fram sitter löst

Postby Fredde_M » 08 Mar 2014, 22:02

Jaha där uppe, den sitter bara i tryckt. Om man pillar ner den i innerkant först och trycker ner den på utsidan sen, lite pill men det löser sig ganska lätt om man försöker :)

Mr_Felix
User

Sv: Dörrlist fram sitter löst

Postby Mr_Felix » 09 Mar 2014, 11:54

Kan man kleta dit lite tätningssilikon så att den håller sig på plats tro? Den är lite sladdrig nu och hoppar gärna ur sitt spår.

Return to “Styling - EVO4, 5, 6 och TME”