Vilka Bakluckor passar till Evo IV?

Komu
User

Vilka Bakluckor passar till Evo IV?

Postby Komu » 03 Apr 2013, 20:07

Hejsan, har införskaffat en vit Evo4, och tanken är att "måla" huven och bagageluckan svart. Jag har i princip 3 möjliga alternativ:
Lackera, vilket är dyrt, och det går inte att ångra sig.
Foliera, Blir tvungen att slita av vingen, vilket lämnar håll och märken.
Skaffa begagnad huv och bagagelucka.

Just nu lutar det åt att skaffa en begagnad bagagelucka och skruva dit. Priset lär bli detsamma, och skulle jag ångra mig kan jag bara skruva tillbaka den gamla.

Så nu till själva frågan. Vilka olika bakluckor passar till Evo 4:an egentligen?
Om jag har förstått det rätt, så skall evo 5 och 6:ans bagagelucka passa utan modifikation?
Hur är det med 7:ans? den ser ju väldigt lik ut i formen, men är enligt mig snyggare då den inte går in i mitten.
Och hur är det med Lancern? Evon är ju i princip en påbyggd Lancer, så en bagagelucka från en Lancer från 97 borde passa va?

Eksten
Experienced User

Re: Vilka Bakluckor passar till Evo IV?

Postby Eksten » 03 Apr 2013, 20:45

Komu wrote:Hejsan, har införskaffat en vit Evo4, och tanken är att "måla" huven och bagageluckan svart. Jag har i princip 3 möjliga alternativ:
Lackera, vilket är dyrt, och det går inte att ångra sig.
Foliera, Blir tvungen att slita av vingen, vilket lämnar håll och märken.
Skaffa begagnad huv och bagagelucka.

Just nu lutar det åt att skaffa en begagnad bagagelucka och skruva dit. Priset lär bli detsamma, och skulle jag ångra mig kan jag bara skruva tillbaka den gamla.

Så nu till själva frågan. Vilka olika bakluckor passar till Evo 4:an egentligen?
Om jag har förstått det rätt, så skall evo 5 och 6:ans bagagelucka passa utan modifikation?
Hur är det med 7:ans? den ser ju väldigt lik ut i formen, men är enligt mig snyggare då den inte går in i mitten.
Och hur är det med Lancern? Evon är ju i princip en påbyggd Lancer, så en bagagelucka från en Lancer från 97 borde passa va?

evo 4 - 6 passar varandra ihop med lancern ifrån samma karossmodell, evo 7-9 passar inte
"god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chance"

Donker

Postby Donker » 03 Apr 2013, 20:46

5 & 6 passar och även vanliga Lancerns. 7-9 är en annan kaross och passar inte rakt av.

Edit: En minut sen. :)
// David W.
Moderator EVOCLUB//////SWEDEN
Svart Evo VI
NTA #74

Proberas
User

Postby Proberas » 03 Apr 2013, 22:40

Plastidip är väl ett väldigt bra alternativ också?
Daniel.Svensson

Mitsubishi Evo 2 Lhd 94a

Komu
User

Sv: Vilka Bakluckor passar till Evo IV?

Postby Komu » 04 Apr 2013, 13:49

Tack för svar, tråkigt att inte 7ans passar då den är jäkligt snygg. Hittat en svart lucka från en 5:a dock :)

Kihlstrand
Serious User

Postby Kihlstrand » 04 Apr 2013, 15:21

Du kan ju alltid svetsa igen det så du får samma stuk som en nyare baklucka. En annan detalj som är populärt är att man byter färg på luckan men man sparar delen som regplåten sitter på i bilens färg.
Nu: Ford Focus RS MKII
Då: Evolution VI GSR
Då: Silvia S15 Spec-R
Då: Evolution 2 GSR

Return to “Styling - EVO4, 5, 6 och TME”