rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Edition"

Projektforum för medlemmarnas bilar
User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Edition"

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 14:10

Efter att tanken har slagit mig ungefär 184 gånger på att starta en projekttråd så tänkte jag nu göra slag i saken. Samt att Tord_Yvel hetsade på mig...

Det hela började med att jag hängde med en polare till England sommaren 2011 för att hämta hem en Impreza till honom. Min dåvarande Evo 6:a började kännas lite till åren och efter att först ha tyckt att Evo 7-9 såg för jävliga ut så började jag fatta tycke för dem och började leta upp en Evo 8 på MLR (lancerregister.com). Till slut hittade jag en vettig som hade Evo 9-turbo, PFC-bromsar och lite annat smått och gott som mer eller mindre bara var att köra ut på banan.

128404-c65dac2ecebe3de117c2072dd01e462e.jpg


Så jag och en polare drog över till England med Ryanair halloween-helgen 2012 och köpte bilhärket. Vi åkte på fredag morgon men på torsdag kväll hade jag fått mail från säljaren, som jobbade på en oljerigg, som sa att han missade sin helikopter-tur hem så han skulle inte komma hem förrän sent fredag kväll och erbjöd att dra av 250GBP på priset som plåster på såren. Jag och polaren fick alltså en ledig dag i England att spendera 250GBP på, men riktigt så mycket öl lyckades vi inte dricka ;)

Sen blev det lördag morgon och säljaren kom med bilen.

128404-e0777b8bb4798257b5485c280c2be934.jpg


Blev en liten provtur och sen pappersskrivande. Sedan började resan hem. Polaren behövde vara hemma vid lunchtid på söndagen så vi hade redan bestämt att köra utan sömn, funkade när jag och Impreza-polaren gjorde det så varför inte den här gången? Kan säga att Evo 8:an med all inredning kvar osv inte var så jäkla farlig att köra i ~30h på raken.

310644-2940999.jpg


310644-2941002.jpg


Väl hemma så var tanken att köra Timeattack.nu-serien 2013 i Club-klassen och iom att man inte fick byta turbo i den klassen så var jag tvungen att sätta dit evo 8-turbon som jag fick med löst när bilen köptes. Jag var lite skeptisk på att köra EcuTeK vid mappning pga nedlåsningen och priset så jag började kolla runt på remote tuning i USA och köra speed density (utan LMM mm).

Så det beställdes hem lite prylar: Innovate MTX-L lambdasond + mätare, GM IAT-sensor (Intake Air Temp), OmniPower 4 bar MAP sensor.

Men först! Lite isåka givetvis innan saker och ting började rivas helt och hållet :)

128404-ddd3bff68d147b5f10c10249ff1ed157.jpg


Sen började rivandet. Insug togs bort för att modda fast MAP sensorn. Mitsu var ju så duktiga och körde med MAP-sensor på vissa modeller så alla insug på e8-9, vad jag vet, gjordes antingen med MAP-sensor monterad eller med förberett för det på insuget. Så vi fick borra upp ett litet hål och sen borra 2 hål och gänga för att skruva fast sensorn.

128404-0a22b530c80a03ec745e1f2db057b68b.jpg


Sen var det dags att modda insugsröret för att svetsa fast IAT-bungen. Sagt och gjort, när vi provmonterade så satt det dock ett jäkla fjäderbensstag i vägen så det blev att svetsa igen hålet och flytta sensorn, doh.

128404-5784e963f9ed99ffda1a8f4db2336479.jpg


Bytet av Lambdan var hyfsat enkelt. Skruvade ur original, skruvade i den nya. Drog in kablaget i kupén och sen löddes det lite för att få in den emulerade analoga signalen till ECU:n. Det där med att byta till eftermarknadssprut är inget jag fastnat för ordentligt, dels pga kostnaden men dels för att Tephra V7 har så jäkla mycket features med original-boxen så det inte är värt det där lilla extra man får, sett till vad man får betala. Har tillgång till No Lift To Shift, dubbla mappar för olika bränsle med map-switch på IC-sprayen, konfigurerbar auto-IC-spray, launch (2-step eller launch map), drop boost on knock, flash CEL on knock och massa annat skoj.

Det satt en stereo i bilen när jag köpte den, men något var vajsing med ljudet så vi fick lyssna på...Evons ljud...på resan hem. Väl hemma så hade jag bestämt mig för att försöka bygga in en tablet i bilen istället för stereon. Lånade en Samsung Galaxy Tab 1 (7") från jobbet och provade med och det visade sig att den passade mer eller mindre perfekt i plastkåpan som satt runt stereon. Kapade av en aluminium-"pinne" och satte på baksidan och skruvade fast i 2 skruvhål som fanns förberedda för nånting annat och voila. Sedan satt det även slutsteg å skit i bilen så jag kopplade in tableten till det men ljudet blev aldrig riktigt bra. Men ja, nu hade jag iaf nåt ljud i bilen när jag åkte runt med den. Senare så har tableten bytts ut mot en Galaxy Tab 2 (7") som var aaaaningens bredare men gick att få dit med lite filande. Passade även på att göra mig ett Timeattack.nu-anpassat tema till Trackmaster, men tyckte inte det funkade lika bra som RaceChrono när de släppte en ny version under sommaren så det fick bli att använda RC istället.

128404-9dcf5076b01bda8164eacde9ffd528ca.jpg


Sen var det dags för mappning, körde via TSCOMPTUNED som mappar bilar remote över hela världen. Killen som mappar är lite speciell, men rolig på sitt sätt ;) Tog lite tid och inför första Timeattack-tävlingen så hade vi bara lyckats få fram en väldigt basic mapp. Men senare så lyckades vi få till det ordentligt och fick ur 350whp ur en evo 8-turbo med lilla avgashuset (9.8T).

På första tävlingen på Rudskogen så blev det lite sparsam körning då mappningen inte var helt hundra, men lyckades komma 2:a iaf till slut.

Väl hemma så fortsatte vi mappa och fick ordning på det. Så var det dags för tävling 2 på Tierp. Hade inte kört bilen så jättemycket sedan Rudskogen och när jag väl körde ut på Tierp och började köra hårt med den nya mappen så sa både koppling och låda tack och adjö. Lät som en svarv när jag slängde i både 3an och 4an men kopplingen slirade inte när jag väl körde på bana, att krypköra i uppförsbackar däremot gick jävligt dåligt. Så i slutet av dagen så hade bilen iaf hållt ihop, var ju tävling så var ju tvungen att köra även fast lådan bråkade. Slutade 3:a och var inte jättenöjd, men ja...bilen hade ju hållt iaf.

Hade under vintern köpt en beggad Evo 6-låda (5vxl) från England och beställde hem en ny lamell från USA så efter Tierp blev det att byta ut den 6 växlade lådan med växellänkage och växelspakshållare mm samt byta kopplingslamellen. Den gamla lamellen var inte vacker :) Tog lite mer tid än "nödvändigt" när man var tvungen att hålla på med finliret. Växellänkaget var ingen höjdare att byta med motor å all skit på plats, men det gick till slut.

Så var det då dags för tävling på Kinnekulle. Första gången jag kunde tävla på riktigt, med en bil som funkade. Och det slutade med vinst!

1048797_654032697959586_346647144_o.jpg


Sedan blev det bästa tid i kvalet och en 2:a plats i finalen på Gelleråsen vilket gjorde att team-kompisen Nore i Club Challenge och Peter Wärhner i Club hamnade på samma poäng i Riksmästerskapet med mig på en 3:e plats.

Sedan var det dags för de avslutande tävlingarna på MIttsverigebanan. Mitt mål var att sno minst en poäng från Peter Wärhner innan helgen var över så att Nore kunde vinna RM utan att behöva ligga på delad poäng då reglerna för särskiljning inte var jättetydliga. Lördagen gick lite sisådär, kom 2:a både i kvalet och i finalen så inför söndagen gällde det att skärpa till sig.

På söndagsmorgonen när vi tittade ut så ösregnade det dock, som fan... Vi kom till banan och insåg att det inte fanns några funktionärer, bra arrangerat...inte. Så det var tal om att ställa in helt och hållet, men tack vare att massa anhöriga till oss tävlande ställde upp som funktionärer samt att tävlingsledningen stuvade om rejält i programmet så lyckades vi köra klart allt vid 13-tiden. Med tanke på regnet så kände jag att det var passande att slänga på mina sommarpjuck på bilen istället för Yokohama semi-R-däcken som på Gelleråsen visade sig vara värdelösa i regn. Och när det var dags för kval så lyckades jag ta kvalvinsten och blev jävligt glad :-)

När jag sedan kom 2:a i finalen, när det börjat torka upp lite, så spelade det inte så stor roll då jag hade tagit en poäng från Peter Wärhner vilket var mitt enda mål med helgen egentligen :)

Sen när jag körde hem så märkte jag att jag tappat lite luft i ena framdäcket, så jag fyllde på lite. När jag kom hem så visade det sig att det satt en fin spik i däcket. Phew. Tur det inte gick åt helvete på banan...

Säsongen avslutades sedan med att ett gäng bilar från Timeattack.nu ställde ut på Mantorp under STCC:s finalhelg. Coolt!

1263077_10152601507450752_1200389584_o.jpg


Det var väl det som hände från inköp till slutet av Timeattack-säsongen 2013. Under vintern har det hänt en hel del som jag tänkte fortsätta skriva inom kort.

Stort tack till alla i Team Hets, Chaos Creations Garage och JRM Racing för all hjälp. Inget av detta hade varit möjligt utan er hjälp :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by rasssta on 17 Mar 2014, 15:25, edited 1 time in total.

User avatar
Donker
Posts: 515
Joined: 07 Sep 2009, 18:47
Location: Enköping

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby Donker » 17 Mar 2014, 14:19

Kul läsning!

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 14:52

Bildbomb:

Resvägen hem:
68461_10151963618900752_2091893472_n.jpg


Pitstop på OKQ8 när vi kommit över till Sverige:
620871_10151967214795752_847368950_o.jpg


Borttagning av insug för montering av MAP-sensor:
17702_10152189047920752_1208484258_n.jpg

Finns för övrigt en jävligt rolig howto på evom om hur man tar bort insuget där han skriver "if you are like me and have the flexibility of a Chinese gymnast these become no problem." När vi höll på att ta bort det så insåg vi vad han menade... ;)

Monterad bung för IAT:
485152_10152189051480752_22444283_n.jpg


Eget Trackmaster-tema till Android-tableten:
883212_10152234837360752_1813618834_o.jpg


Android-tableten monterad i plastkåpan där radion sitter:
60454_10152234853050752_1154426970_n.jpg


Tog inte lång tid innan jag lessnade på folien och ville få fram den vackra röda iställen:
580693_10152236899540752_549447228_n.jpg

Fy fan vilket jävla helvete det var att ta bort den där pissiga skitfolien. Kommer aldrig någonsin att foliera någonting i framtiden.

Halvfärdigt:
429648_10152237418835752_1133762571_n.jpg

Bestämde mig sedan för att låta huv, tak och baklucka förbli svarta under 2013 för att se hur det kändes.

Första provturen med Speed Density:
476369_10152292704615752_198484850_o.jpg

904207_10152293492185752_273505804_o.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 14:58

Lite bilder från Timeattack-tävlingarna:

Rudskogen:
150464_10152457563315752_2078176230_n.jpg


Tierp:
389706_10152364086340752_1916627111_n.jpg

1000197_10152457565225752_2094410661_n.jpg


Kinnekulle:
12537_10152457563325752_155018772_n.jpg

1002867_10152457563440752_833180357_n.jpg

1012866_10152457563420752_414858391_n.jpg

1001813_10152457563340752_1878801694_n.jpg


Gelleråsen:
1400523_541851035899384_1566892386_o.jpg


Mittsverigebanan:
1779229_257912484369373_1769383649_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 15:03

Det blev även rätt många besök på Brostugan på onsdagarna under sommaren:

1073932_10152457555515752_716227288_o.jpg


Hela Team Hets samlade kring "Evo-trädet" :-)
1073746_10152483995115752_1323977529_o.jpg


Sedan blev det faktiskt en tur med Evon på självaste julafton med R-däcken på. Inte varje år man har möjlighet till det :)
960093_10152827253435752_1139087221_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Tord_Yvel
Expert User
Posts: 2164
Joined: 19 Aug 2003, 23:10

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby Tord_Yvel » 17 Mar 2014, 15:05

Trevligt! :)
Vad ska du fixa med tills säsongstarten i år?
Evoclub General
Ordförande EVOCLUB//////SWEDEN

OBS! missa inte Evoclubswedens trackday 2014-06-29! info finns på:
http://evoclubsweden.se/trackday!

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 15:13

Sedan var det dags att renovera hjulupphängningen. Beställde hem ett kitt med SuperPro-bussningar från MLRs shop och kompletterade sedan med lite Whiteline-pryttlar (roll centre kit och drop links bak). Allting blästrades följt av att grundas med Corro Protects grundfärg, följt av Corro Protects mattsvarta färg.

Lite annat fick också åka in i blästern när jag ändå höll på. Blev ju "lite" skillnad...
1514273_10152899064685752_1004025825_n.jpg


Allting blästrat, bussningar bytta, och grundmålat:
d36ba0768cc911e38ec0121894149508_8.jpg


Målat med mattsvart:
1620764_10152914555530752_1238854621_n.jpg


Återmontering påbörjad. Ett hjullager bak fick bytas också i samma veva:
921401_10152924533165752_1730722144_o.jpg


Dags att montera på hjulen igen:
1653984_10152944174990752_1827347978_n.jpg


Redo för provtur:
1932494_10152934853125752_310042948_n.jpg

Handtagen tog jag för övrigt bort i somras och målade på med Corro Protects blanka sprayfärg. Blev förvånansvärt bra. Körde lite sandpapper på först för att rugga upp ytan.

Folien på huv, baklucka och tak har fått begravas i soptunnan också:
1554525_10152870683685752_1295464478_n.jpg

Sjukt sugen på att nose-chop'a fronten. Får se när jag orkar med det bara. Måste ju lacka om skiten då så det blir när det är lite lugnare på utgiftsfronten.

AMS harness bar'en har fått åka på igen efter besiktningen. AMS-loggan är så sjukt porrig :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 15:20

Hade på känn att jag skulle behöva byta kopplingen under sommaren så tänkte att det var lika bra att göra det innan, och då kunde jag lika gärna slita ur hela maskinen istället för att låta den hänga kvar i en bult. Så nu är maskinen hos JRM för lite godis.
1544528_10152959081965752_410145811_n.jpg


Vad sysselsätter man sig med utan en motor i bilen? Ptja, bromsoken var så jävla äckliga och färgen hade börjat spricka så jag tänkte göra ett ytterst halvhjärtat försök att måla om dem när jag ändå bytte damaskerna inuti som hade börjat spricka rejält. Blev att köra Mekonomens bromsoksfärg på sprayburk. Lär bli skitigt och jävligt direkt, men var sugen på att prova iaf :-)
57b81e1aa3f711e3ae0e12ea8b4c068d_8.jpg


Bytte till shortshift under sommaren och efter att polaren höjde sitt spakställ så blev jag sugen på samma sak. Så det blev lite kolfiberdistanser med några lager klarlack på:
2672b55e967811e3abd212eddce84025_8.jpg


Volk CE28-fälgarna har sålts och Rota GTR 17x9 har införskaffats istället:
1604718_10152920861540752_1268667999_n.jpg

Får se ifall jag målar över den röda kanten eller inte. Tanken är att köra mina gamla Yokohama Semi-R-däck på TME-fälgar (pulverlackade svarta) på gata, regndäck på Evo 8-fälgar (plastidippade svarta) och så torrdäck på Rota-fälgarna.

Sedan blev det ett besök till JRM där maskinen satt i stativet i väntan på demontering:
1900055_10152977749650752_873121442_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 15:22

Tord_Yvel wrote:Trevligt! :)
Vad ska du fixa med tills säsongstarten i år?


Det märker du tids nog ;-)

User avatar
Tord_Yvel
Expert User
Posts: 2164
Joined: 19 Aug 2003, 23:10

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby Tord_Yvel » 17 Mar 2014, 15:24

rasssta wrote:
Tord_Yvel wrote:Trevligt! :)
Vad ska du fixa med tills säsongstarten i år?


Det märker du tids nog ;-)



Det är uppenbart! grym projekttråd :)
Hoppas jag slipper märka det på banorna i sommar bara :)
Evoclub General
Ordförande EVOCLUB//////SWEDEN

OBS! missa inte Evoclubswedens trackday 2014-06-29! info finns på:
http://evoclubsweden.se/trackday!

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 17 Mar 2014, 15:33

Tord_Yvel wrote:
rasssta wrote:
Tord_Yvel wrote:Trevligt! :)
Vad ska du fixa med tills säsongstarten i år?


Det märker du tids nog ;-)



Det är uppenbart! grym projekttråd :)
Hoppas jag slipper märka det på banorna i sommar bara :)


Blir det nå köra för dig?

User avatar
Tord_Yvel
Expert User
Posts: 2164
Joined: 19 Aug 2003, 23:10

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby Tord_Yvel » 17 Mar 2014, 15:35

rasssta wrote:Blir det nå köra för dig?


Ser inte bättre ut troligen blir det gästspel i NTA några deltävlingar inte hela serien
Evoclub General
Ordförande EVOCLUB//////SWEDEN

OBS! missa inte Evoclubswedens trackday 2014-06-29! info finns på:
http://evoclubsweden.se/trackday!

User avatar
basn
Serious User
Posts: 524
Joined: 23 Jan 2012, 17:19
Location: Karlstad

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby basn » 17 Mar 2014, 16:03

SD Guide dags nu Rasssta! ;)
Den saknas fortfarande.

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 18 Mar 2014, 00:03

Minns ju inte allt i detalj. Alldeles för länge sedan :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mitsubishi Lancer Evolution VIII FQ300 '03
http://www.garaget.org/rasssta

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 18 Mar 2014, 00:06

Lessnade på den äckliga interiören idag och slet ur innertaket och alla plastpaneler på stolparna. Öste på med färg som sedan tog slut innan jag kände mig riktigt nöjd.

För plastdetaljerna blir det plastprimer följt av CorroProtects mattsvarta sprayfärg.

Image



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mitsubishi Lancer Evolution VIII FQ300 '03

http://www.garaget.org/rasssta

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 19 Mar 2014, 00:14

Idag blev det att lacka alla plastdetaljer och montera tillbaka allt igen. Bilderna gör inte rättvisa för resultatet på innertaket, är sjuuukt mycket snyggare i verkligheten.

Gick åt 1 sprayburk plastprimer (eller ja, typ 1/10 av den) och 4 burkar CorroProtect Mattsvart. Var för övrigt ett jäkla helvete att få tillbaka panelerna vid hatthyllan så blev lite frustande och bankande och färgen släppte inte överhuvudtaget trots mitt bändande. Mission accomplished!

1505580_10153008277110752_1871444720_n.jpg


1911723_10153008283000752_1714754162_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Tord_Yvel
Expert User
Posts: 2164
Joined: 19 Aug 2003, 23:10

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby Tord_Yvel » 19 Mar 2014, 09:55

Trevligt :) Vilka däck ska du köra i NTA?
Evoclub General
Ordförande EVOCLUB//////SWEDEN

OBS! missa inte Evoclubswedens trackday 2014-06-29! info finns på:
http://evoclubsweden.se/trackday!

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack Editi

Postby rasssta » 19 Mar 2014, 09:56

Tord_Yvel wrote:Trevligt :) Vilka däck ska du köra i NTA?


Kumho

Chrisotto
User
Posts: 37
Joined: 16 Jan 2014, 12:56

Re: Sv: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack E

Postby Chrisotto » 19 Mar 2014, 14:01

rasssta wrote:Idag blev det att lacka alla plastdetaljer och montera tillbaka allt igen. Bilderna gör inte rättvisa för resultatet på innertaket, är sjuuukt mycket snyggare i verkligheten.

Gick åt 1 sprayburk plastprimer (eller ja, typ 1/10 av den) och 4 burkar CorroProtect Mattsvart. Var för övrigt ett jäkla helvete att få tillbaka panelerna vid hatthyllan så blev lite frustande och bankande och färgen släppte inte överhuvudtaget trots mitt bändande. Mission accomplished!

1505580_10153008277110752_1871444720_n.jpg


1911723_10153008283000752_1714754162_n.jpg


Vad använde du för att måla innertaket?

Skickat från min LG-G2 via Tapatalk

User avatar
rasssta
Posts: 498
Joined: 23 Nov 2009, 22:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: Sv: rasssta - Evo 8 FQ300 RHD "Street Legal Timeattack E

Postby rasssta » 19 Mar 2014, 15:52

Chrisotto wrote:
Vad använde du för att måla innertaket?

Skickat från min LG-G2 via Tapatalk


CorroProtect Mattsvart


Return to “Projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest