Evo II

Projektforum för medlemmarnas bilar
turbaa

Sv: Evo II

Postby turbaa » 12 Mar 2014, 16:23

[quote="Japs-Micke"]Kört öppen på så många byggen genom åren så van vid att det låter ]

Hehe är nog jag som är gammal och skadad hörsel som får huvudvärk ;)
Trevliga bilder på bilen. Börjar få ett gött stuk på kärran ^^

Japs-Micke
Serious User

Sv: Evo II

Postby Japs-Micke » 13 Mar 2014, 21:35

[quote="turbaa"]Hehe är nog jag som är gammal och skadad hörsel som får huvudvärk ]

Är väl inte ung jag själv men den mullrar rätt mycket redan med nya avgassystemet så lite mer gör ingen större skillnad :)

Tack så mycket sakta men säkert tar den form!

Fortsätter lite smått med och byta ut diverse saker på Evon. Beställde hem ett bättre begagnad kylarvattenbehållare då jag varken gilla det som satt + att det var trasigt
Blir tyvärr inte större uppdateringar innan sprutet ska ner då jag håller på med ett motorbyte åt en kille och kopplar in diverse mätare osv. Så garaget är lite fullt just nu men den ska vara klar inom någon vecka så kan man få in min egna för o börja pilla lite mer med den när sprutet är i
Image

Japs-Micke
Serious User

Re: Evo II

Postby Japs-Micke » 17 Mar 2014, 19:52

Inkom idag lite nytt till bilen som ska på framöver. Det som kom var Viton Ventiltätningar och ett 4" K&N filter. Ska bara lösa hem Brian Crower ventilfjädrar och Brian Crower Titan retainers så kan kammarna slängas på :D

Image
K&N 4" Luftfilter och Viton Ventiltätningar

Stavon
Serious User

Postby Stavon » 21 Mar 2014, 18:52

Aldrig sett usa-skyltar innan, är det bara beställa på vv?

Hur ska soppasystemet se ut? och tändning?

Ser bra ut!

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 22 Mar 2014, 08:23

Man får maila dom och förklara varför stora skyltar ej kan användas. Sen när det blivit godkänt skickas USA skyltar hem direkt :)

Tändning blir vagspolar och soppasystemet blir org tank till catchtank sen dubbla pumpar fram till feulrailen. Väljer dubbla ifall ena skulle pajja så är det ändå 1 som fortfarande pumpar fram bränsle.

Japs-Micke
Serious User

Evo II

Postby Japs-Micke » 26 Mar 2014, 06:27

Se här vad som kommit hem till evon :)

Image

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 28 Mar 2014, 18:06

Blev en liten dekal på bakrutan bara för att :)

Image

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 30 Mar 2014, 11:32

Inkommit lite nytt ifrån Flanders Motorsport. Blir montera framöver så den blir redo för mappning av sprutet. Ska trycktesta allt sen med så allt är helt tätt m.m

Image
Tial 50mm Dump

Image

Image
Bränsletrycksregulator

Tord_Yvel
Expert User

Postby Tord_Yvel » 01 Apr 2014, 07:46

Link G4 är riktigt trevligt faktiskt :)
Evoclub General
Ordförande EVOCLUB//////SWEDEN

OBS! missa inte Evoclubswedens trackday 2014-06-29! info finns på:
http://evoclubsweden.se/trackday!

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 03 Apr 2014, 22:16

Tord_Yvel wrote:Link G4 är riktigt trevligt faktiskt :)

Ja visst är det :)

Sådär blev en liten sväng till garaget då man fick ett ryck och börja mäta på nytt tryckrör till bilen eftersom man ska sätta dit ny dump.

Så efter lite kapande och måttande så är jag rätt nöjd med över hur röret blir och kommer gå. Gillar inte alls hur det som sitter nu går och kommer bli snyggare med det nya.

Det andra röret till turbon kommer dock förbli orört eftersom det ska på en större snurra och kommer dra nya röret ifrån den på ett annat sätt än det som sitter nu.

Har även beställt hem nytt insugsrör till turbon eftersom luftmassemätaren kommer försvinna och nytt 4" filter ska dit :P

Blir en 90 graders böj här till nya tryckröret
Image

Lite mer bling faktor ;)
Image

Image

Chrisotto
User

Postby Chrisotto » 04 Apr 2014, 06:57

Påkostad vevhusventilation :-D

Sent from my LG-G2 using Tapatalk

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 04 Apr 2014, 17:59

Chrisotto wrote:Påkostad vevhusventilation :-D

Lite kanske :P

Imorgon bär det av emot besikningen. Fick en flygande bes på bilen då dom tydligen ville kika in mina nya USA skyltar. Så passar på och kör igenom den då den är inne i sin period nu. Kan väl säga jag diggar min nya insats i slutdämparen. Sjukt manlig! :lol:

Så har pluggat den öppna vevhusen och snyggat till lite runt omkring, Monterat racekatten. Jäkla smidigt med V-klämmor och bara byta röret lite snabbt!

Ända dom gav nerslag på var bullernivån :D
Image

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 05 Apr 2014, 12:41

Sådär nu har man varit hos Besikta. Gick igenom med blankt papper så riktigt nöjd nu :D

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 06 Apr 2014, 14:13

Idag har det blivit en storstädning av bilen. Inte gjort detta sen den köptes och det behövdes! Höll på ett par timmar men bra blev det till slut :)

Image

Image

Image

Bonusbild på lite godis :D Link G4+, GSC Power-Division S2 274 kammar, Skunk2 kamdrev, Aeromotive BTR och Tial 50mm Dumpventil
Image

Robinahlen
Fresh User

Postby Robinahlen » 07 Apr 2014, 13:02

Vilket jobb du lagt ner! Bor själv i Enköping och har sett den där innan.. han som haft den är allt annat än seriös. Kul att du får ordning på den så den slipper skämmas mera!! :thumbup:

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 07 Apr 2014, 15:46

Robinahlen wrote:Vilket jobb du lagt ner! Bor själv i Enköping och har sett den där innan.. han som haft den är allt annat än seriös. Kul att du får ordning på den så den slipper skämmas mera!! :thumbup:

Tack så mycket! Jo han ska nog inte äga bilar den killen tyvärr. Är ju där ifrån bilen kommer och där ifrån den var så ruskigt dåligt ihopsatt precis överallt. Men nu har jag gått igenom precis allt och fixat så nu sitter den ihop som en bil ska :)

Dock i efterhand om man vetat allt hade jag istället köpt en tom kaross o byggt på men nu fick det bli o renovera upp denna evo. Ska ju få helt ny lack m.m så den kommer bli kalasfin sen!

Har ju faktiskt rullat snart 300 mil med den och den går som en dröm biljäkeln :D

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 07 Apr 2014, 17:28

Sista delen till sprutet kom fram idag! Så nu är det bara vänta in mappningen :)

Kan väl lägga upp hur planen ser ut framöver

1. Toppen ska väck och nya ventilfjädrar ska ner och kammarna ska monteras
2. Nytt JM Fabrications race insug ska dit
3. Soppasystem ska byggas
4. Ny snurra ej bestämt storlek men minst 5858
5. Ev ny koppling om denna lämnar in handduken snabbt
6. Omlack av bilen i helt annan kulör

Sen lär väl småsaker dyka upp under tidens gång men målet är att 2015 ska motorn vara färdigbyggt och en ny lack ska ha lagts!

Image

uranium
Serious User

Postby uranium » 08 Apr 2014, 13:32

Ser bra ut som vanligt :) Vad hade polisen för åsikter om bilen vid flygande bes?

Japs-Micke
Serious User

Postby Japs-Micke » 08 Apr 2014, 13:45

uranium wrote:Ser bra ut som vanligt :) Vad hade polisen för åsikter om bilen vid flygande bes?

Dom anmärkte endast på bullernivån. Så därför ja bytte till helt nytt som låter ännu mera :)

uranium
Serious User

Postby uranium » 10 Apr 2014, 15:29

Japs-Micke wrote:
uranium wrote:Ser bra ut som vanligt :) Vad hade polisen för åsikter om bilen vid flygande bes?

Dom anmärkte endast på bullernivån. Så därför ja bytte till helt nytt som låter ännu mera :)

Haha helt rätt :D

Return to “Projekt”