Evon vaknade till liv förra året efter att ha vilat i 2 vintrar, jag blev pappa slutet av 2009 och lade projektet åt sidan efter att jag upplevt lite värmeproblem. Trodde självklart att toplockspackningen gått och orkade inte se bilen mer. Förra vintern lämnades motorn in till JRM för en komplett genomgång då jag inte längre hade tid själv att stå och skruva. Efter någon månad och många om och men så levererade dem en totalrenoverad 2.6l motor till mig

Smällde i maskin i bilen, startade direkt, värmeproblemen kvar... Bad JRM byta termostat, problemen borta. Tack för det televerket.
En liten mappning och den spottade ur sig 671hk på hjulen, bänken räknade lite och kom fram till 749,8 hk i maskin. Vrid 908nm. Under mappningen passade även lådan på att säga upp sig, rensade 4ans drev, men det löste sig relativt fort.

Till i år blir det bara lite finlir. Ni vet lacka tryckrör och polera ventilkåpan typ. Ska även smälla på nya fälgar (igen) som är bredare än vad jag iaf någonsin sett på en sexa, 18x9.75.
Väl mött,