Boramannen - Evo 1 GSR

Projektforum för medlemmarnas bilar
Boramannen

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 17 Mar 2012, 22:01

Det strulande tryckröret sitter nu där det ska igen =).
Ska byta ut bussningarna i växellänkaget sedan skruvas luftfilter och kylarslangar åter också.
Städat upp i elhärvan jag haft främst på golvet på passagerarsidan, nu är jag redo för tändboxen som igår lämnade Australien. Ska bara kopplas in sedan ska bilen åter starta. Diverse andra småsaker fixades också men de orkar jag inte lista. Ska fixa en platta att montera diverse mätare i och sedan har jag en liten inköpslista på prylar att fixa fram innan nästa vända i garaget.

Det som är kvar i stora drag är, fixa fram en ny framruta, montera fram och bakruta, montera diverse mätare och ECU på lämpliga platser, koppla in nya tändboxen när den anländer, montera vänster framskärm, mappa bilen, byt synkring på femmans växel.

Boramannen

Postby Boramannen » 18 Mar 2012, 10:42

Två bilder tagna igår.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Tord_Yvel
Expert User

Sv: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Tord_Yvel » 20 Mar 2012, 13:13

Kul! kommer du och bror din och kör på Kinnekulle?
Evoclub General
Ordförande EVOCLUB//////SWEDEN

OBS! missa inte Evoclubswedens trackday 2014-06-29! info finns på:
http://evoclubsweden.se/trackday!

Boramannen

Postby Boramannen » 20 Mar 2012, 19:56

Brorsans tror jag inte kommer ut i år, är mycket annat på G på hans front och motorn är inte fixad sedan MOD förra året då den kissade olja.

Jag vågar inte boka något alls, har gjort det för många gånger och sedan varit tvungen att avboka igen. Är främst ekonomin nu som avgör hur fort bilen är redo, målet för i år är att bara få ut den alls sedan får vi se. Vågar inte lova eller boka något alls just nu.

Tändboxen har landat i Sverige och lär monteras till nästa helg och då ska resten av elen snickras fast på lämpligt ställe. Kanske kommer även bakrutan på plats då och den sista framskärmen monteras slutligen. Det vore guld om det blev så för då är det en ny framruta som måste skakas fram, synken på femman ska bytas och sedan behöver bilen mappas och besiktigas.

Är ju galet nära nu ändå känns det som =)

Boramannen

Postby Boramannen » 05 Apr 2012, 14:55

Microtech XT4 tändbox har hittat hit och ligger nu och väntar på nästa garagebesök, hoppas att bilen ska kunna startas igen på måndag.

Tord_Yvel
Expert User

Postby Tord_Yvel » 02 May 2012, 14:37

Hur går det för dig?
Evoclub General

Boramannen

Postby Boramannen » 03 May 2012, 22:58

Bilen skulle startats igen i helgen som var men min vardagsbil pajjade så jag kom aldrig till garaget =( .

Det som är kvar för att kunna köra ordentligt är, ny framruta måste köpas och monteras, koppla de sista sladdarna till tändboxen, byta 5ans synkring, mappa bilen och få den genom regg och vanlig besiktning.

Saker att göra tar aldrig slut men detta är väl måsten.

Hoppas ha ihop bruksbilen väldigt snart igen så jag kan åka ner och få ihop det sista.

Boramannen

Postby Boramannen » 07 May 2012, 20:18

Vardagsbilen verkar funka igen och håller det i sig blir det garaget till helgen för att en gång för alla starta upp Evon igen och ta den yttterligare steg mot raceready.

Är ju 3 år sedan den rullade sist så jag börjar bli lite sugen nu.

Boramannen

Postby Boramannen » 13 May 2012, 21:30

Idag lämnade bilen garaget för första gången för egen maskin på ca 3 år =) och gjorde några ärevarv på gårdsplanen =) . Nästa steg nu är att ringa glasmästaren imorgon så jag får dit en ny framruta sedan är det i princip dags för mappning.

Slave_Joe

Sv: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Slave_Joe » 13 May 2012, 21:55

härligt, måste kännas skönt att den funkar?
Johan B
[url=http://www.garaget.org/[U]http://www.garaget.org/[U[/url]Lancer Evo 2 GSRWD SatinBlack

Boramannen

Postby Boramannen » 14 May 2012, 12:36

Det känns jäkligt gött att det äntligen ser ut att kunna bli lite seriöst åkande.
Har film på premiären, får se om jag kan få upp den här en dag.

Tord_Yvel
Expert User

Postby Tord_Yvel » 14 May 2012, 16:29

Kul! :)
Evoclub General

Boramannen

Postby Boramannen » 17 May 2012, 14:10

Verkar lyckats radera filmen på premiärturen tyvärr men här är några bilder. En från förarplatsen, en där bilen nu fått tillbaka sin bakruta och en på bilens nya hjärna.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Evo3
Serious User

Postby Evo3 » 17 May 2012, 14:15

Tycker du har lite dålig puts på bilen.. :)
//Matte
Kör just nu Evo 5:a

Boramannen

Postby Boramannen » 17 May 2012, 14:48

Du är inte den första som tycker det =)
Om bara fönsterfirman hör av sig någon jäkla gång och säger att de vet vad för ruta bilen ska ha så de kan ta hem den och montera den så ska jag tvätta bilen.

Boramannen

Postby Boramannen » 25 May 2012, 22:41

I veckan nu kommer en ny framtruta monteras om allt vill sig väl sedan blir det skruva mätare nästa helg och förbereda så mycket som möjligt för en mappning.

Tord_Yvel
Expert User

Sv: Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Tord_Yvel » 28 May 2012, 12:43

Boramannen wrote:I veckan nu kommer en ny framtruta monteras om allt vill sig väl sedan blir det skruva mätare nästa helg och förbereda så mycket som möjligt för en mappning.

Har inte sett någon anmälan till kullen ännu? :)
Evoclub General

Boramannen

Postby Boramannen » 28 May 2012, 16:13

Har lärt mig med åren att aldrig boka något innan bilen verkligen är redo. Har bokat mig förr och fallit på snöret och det suger nå grönjävligt så det är bättre att inte boka något alls innan jag står där med en fullt fungerande bil.

Vore givetvis skitkul att köra "Kullen" igen, det var sista stället jag var på där bilen fungerade och den banan är riktigt rolig.

Jag jobbar vidare så får vi se vart det landar, det är närmre race än på mycket mycket länge nu men allt ska klaffa hela vägen också.

Håll tummarna och heja på så ska jag göra mitt bästa.

Boramannen

Postby Boramannen » 04 Jun 2012, 13:30

Fick just samtal från glasmästaren att bilen är redo att hämtas, nu med en framruta på plats =) . Det tog bara en vecka från att jag lämnade in bilen och då ska man veta att han hade rutan hos sig dagen innan bilen rullades dit, snabba puckar.

Började tro han sålt den.

Boramannen

Postby Boramannen » 06 Jun 2012, 21:38

Idag rullades bilen hem från polarens jobb dit han tagit den efter han hämtade den från glasmästaren. Passade på att snabbt spola av den sitt 3 år gammla dammlager, ser lite bättre ut. Dammsög även bilen men den behöver skuras invändigt.

På lördag blir det nog att vaxa åbäket och sedan fixa klart med det jag inte orkade med mätarna idag.

Idag har det fixats med montage av mätare och kabeldragning, monterat passagerarstolen och fixat lite andra småsaker.

Return to “Projekt”