Boramannen - Evo 1 GSR

Projektforum för medlemmarnas bilar
DanneH
Experienced User

Sv: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby DanneH » 05 Oct 2010, 13:12

Trevligt med riktigt sprut. Vem ska mappa? Vilken färg får bilen?

Boramannen

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 05 Oct 2010, 16:26

Det blir ny orginalfärg, saint amour green som den så fint heter.

Vem som ska mappa vet jag inte just nu, kanske blir den alltid hjälpsamme Niclas som alltid fixat med den biten på bilen som hjälper till även denna gång.
Vi får se, sprutet hittar inte in i bilen föränn lackjobbet är klart och mappningen får bli i vår.

Mr_united83
Serious User

Postby Mr_united83 » 02 Dec 2010, 20:14

Hur går det mannen?

Boramannen

Postby Boramannen » 03 Dec 2010, 18:27

Vinter och isande kyla händer =), går inte att vara i gareget när det är såhär jäkla illa.

Men nästa helg är planen att det ändå ska göras ett ryck och sprutet ska installeras.

Boramannen

Postby Boramannen » 26 Jan 2011, 23:31

Har inte varit i det iskalla garaget på mycket länge nu men det har hänt lite runt omkring projektet ändå.

Fick ett SNAP OFF nav i julklapp, tack tomten.
Igår blev det även klart med en lackerare som tar sig ann att spruta bilen så snart den är 100% redo vilket jag hoppas den ska vara rätt snart. Måste slipa om lite saker och så ska det nya taket på plats så fort det levereras. Håller alla tummar jag kan hitta att det ska ske nästa helg.

Boramannen

Postby Boramannen » 10 Feb 2011, 22:50

Nu är det jäklar i mig nära, taket kommer om inte världen går under innan lördag hämtas på lördag i Örebro då det nu är klart på riktigt. Hoppas så jäkla mycket att allt går vägen den här gången.

Zelkman
User

Postby Zelkman » 12 Feb 2011, 12:41

Har läst hela din tråd nu och är grymt imponerad av ditt driv och ork efter alla dessa år som du har hållt på med bilen, har själv en evo 3:a som rasade i somras som jag ska renovera nu. Hoppas du får till bilen till sommaren. Vart fick du tag på taket till bilen? Mitt tak har också rostat sönder så jag måste byta det.

Boramannen

Postby Boramannen » 13 Feb 2011, 21:09

Jag har sedan länge insett att jag är dum i huvudet som inte lagt ner denna dårskap sedan länge men fan när man kastat in så pass mycket tid och pengar i bilen så finns nu ingen återvändo utan det är bara fortsätta ösa in tid och pengar i den.

Kul att du uppskattar mitt projekt, jag hoppas också bilen ska rulla för full maskin i sommar och just nu ser det rätt ljust ut. Hoppas på en tidig vår så garaget tinar upp för nu är det inte ens nästan kul att vara där.

Planen är dock att åka till garaget nästa helg för att montera taket och få bilen helt klar för lack.

När lacken är klar är det ÄNTLIGEN dags att skruva ihop bilen igen.

Ska försöka fixa upp lite mer bilder, har varit dålig på det på sistone och glömde ta bilder på taket när jag igår hämtade det i Örebro och körde ner det till garaget i Ljungby.

Boramannen

Postby Boramannen » 22 Feb 2011, 21:56

Slänger upp lite bilder då det var länge sedan sist.

Visar bland annat det nya taket som nu sitter monterat, har även klätt insidan av taket med fluff :p för hemtrevlighetensskull. (Börjar bli gammal och behöver ha det hemtrevligt)

En bild på spakhöjjarstället monterat provisoriskt i bilen (kan ha varit uppe tidigare).

Även en bild på de nya bakljusen som ska monteras.

Nästa helg åker jag till garaget för att färdigställa det absolut sista inför lack, ska bli väldigt skönt att få lack på bilen så jag äntligen efter 1000 år kan skruva ihop plåtlådan igen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Mr_united83
Serious User

Postby Mr_united83 » 23 Feb 2011, 15:27

Hojta som sagt till sen om du behöver hjälp med att skruva ihop bilen :D

Gott att det börjar närma sig!

tIIMMY
Serious User

Postby tIIMMY » 24 Feb 2011, 00:49

Wonderful med pics i en update! de var tammefan ett tag sen.. kul att se att gnistan finns kvar efter all tid i garaget.. längtar tills man får se slutresultatet :)

Boramannen

Postby Boramannen » 24 Feb 2011, 13:19

Har inte hänt något i garaget på länge därav extra ont om bilder, men nu när det händer saker igen så ska det nog kunna bli lite mer bilduppdateringar. Lovar att när burken är lackad så kommer det nya bilder på bilen.

Blir väldigt skönt den dag den går för egen maskin igen, var ett tag sedan sist och jag tycker om att skylla det på min garagekompis Peter för han har dåligt inflytande på mig.

När turbon rasade skulle den renoveras och sedan skulle det köras igen men som sagt var så nämnde en viss person burbygge och omlack och sedan var det kört :)

Bilen kommer inte bli snyggast, snabbast, värst eller något sådant men den är min och jag är nöjd och glad om den bara rullar på ett tag utan att rasa ihop igen nu när det åter tas i bruk. Hinner ju inte få någon bankörarvana mellan rasen som det varit nu :(

Boramannen

Postby Boramannen » 08 Mar 2011, 11:37

17/3 är planen nu att bilen ska lämnas för lack, sedan är det bara fort repa bilen så man vågar använda den :p

Känns lite som att det är ingen idé att den blir för fin för då vågar man inte köra skiten ur den utan är livrädd för att få minsta blema på den.

Nice att det tar sig, får se om det blir installation av sprut nu till helgen.

StaunteD
Serious User

Postby StaunteD » 08 Mar 2011, 17:52

Repor ger karaktär och orangefärgade streck efter konor är helrätt på en Evo. Var rejält oförsiktig några veckor efter lack så ordnar det upp sig ;)

Boramannen

Postby Boramannen » 08 Mar 2011, 20:04

Funderade ett tag i att strunta i att lacka om frontspoilern då den ändå kommer få nya fina märken från koner men nu får den ny lack men jag tänker banne mig inte hålla igen, battelscars är coolt :D och bilen är till för att användas (mellan rasen).

Boramannen

Postby Boramannen » 12 Mar 2011, 21:03

Idag har Snap Off-navet monterats, några nya slangar från DO88.se likaså plus att hela orginal kabelhärva lämnat bilen, gött som fan att få bort skiten.

Nu blir det att leka hobbyelektriker för att få ihop en ny fungerande härva.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Boramannen

Postby Boramannen » 19 Mar 2011, 16:37

Den sista bilden av bilen i spräckligt format, här har vi dumpat bilen utanför hos lackeraren. Planen är att den ska lackas i nästa vecka, hoppas det ska gå bra och bli ett ok resultat.

Boramannen

Postby Boramannen » 24 Mar 2011, 19:16

Det vilar en förbannelse över detta projekt och dum som man är lägger man inte ner verksamheten och börjar knyppla istället.

Fick samtal från lackaren idag att lackjäveln inte går att använda då den blivit för gammal och börjat härda. Detta var något jag var helt ovetande om och inget jag blev informerad om när lacken köptes förra året. KAnske något man skulle listat ut själv men det gjorde inte jag i alla fall.

Vore det inte för att bilen står hos lackaren så är frågan om jag inte gett upp för en tid framöver, nu måste jag fixa problemet.

Boramannen

Postby Boramannen » 25 Mar 2011, 11:42

Projektet är räddat :D och mitt humör är åter bättre.

Min eminenta sponsor HAGMANS Kemi AB har åter visat sig vara mer än guld värda. I eftermiddag hämtas ny lack med tillbehör ut på Österängens Färgcenter för omedelbar transport ner till lackfirman i Ljungby som då kommer lacka bilen nästa måndag.

Ett enormt stort tack till HAGMANS KEMI AB.

youask

Postby youask » 25 Mar 2011, 18:22

skönt det löste sig!!!
9.33 - Liten vit elak Mitsubishi Colt Evo 4wd
9.99 - LHD Mitsubishi Lancer Evo 1
--------------------------------------------
Jag kan EVO 1-3

Return to “Projekt”