Boramannen - Evo 1 GSR

Projektforum för medlemmarnas bilar
Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 17 Aug 2005, 19:49

EVO 1 GSR -93 (Mörkgrön)

HKS filter (Gröna svampen)
Evo 6 dumpventil
Sustec Pro Coilovers (fram) (Ställbara i vinkel / hårdhet / höjd)
Gula Koni (bak) (ställbara i höjd och hårdhet) (Aug 2005)
Cat Back avgas (okänt märke)
Ny kamrem (Maj 2004)
Nya ventillyftare (Maj 2004)
Avplockad balansaxelrem (Maj 2004)
Ny växellåda (Juni 2004)
Autometer laddtrycksmätare
Fjäderbensstag (okänt märke)
Toyo Proxes RA 1 205-50-15" (Endast vid speciella tillställningar)
Vredestein Sportac 205-50-15" (Till vardags)
EBC Redstuffbelägg (Fram)
EBC Greenstuffbelägg (Bak)
Nytt nät i fram (nu svart)
HKS turbotimer type-1 (ej helt installerad)
Främre yttre krängningshämmarbussningar utbytta
Nya innerskärmar fram
Racekattalysator från Uppsala Avgasteknik (Maj 2005)
Nya hjullager fram (Augusti 2005)
Ny ventilkåpspackning (September 2005)

User avatar
Ulrik
Serious User
Posts: 283
Joined: 09 May 2005, 12:00
Location: Gellivare
Contact:

Re: Evo 1 GSR

Postby Ulrik » 17 Aug 2005, 20:04

lite bilder vore roligt :p


Vad är det för väghållning som sitter på, lite mer info om dom och var köper man dom? pris ?


Mvh

Linkan
Serious User
Posts: 872
Joined: 13 Jun 2005, 12:00

Re: Evo 1 GSR

Postby Linkan » 17 Aug 2005, 20:18

ser juh bra ut det där bara bilder som saknas :D

NewfarM
Serious User
Posts: 691
Joined: 01 Sep 2003, 15:16
Location: Fjollträsk/Leksand
Contact:

Re: Evo 1 GSR

Postby NewfarM » 17 Aug 2005, 20:25

var Konidämparna bolt on? Specialbyggda?
Mvh Erik Nygård, Stockholm

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 17 Aug 2005, 21:01

Konidämparna är lätt modifierade för att passa, man har använt delar de gammla dämparna, tex fäsplatta i toppen och fjädrar. Sedan fick vi använda två små bussningar vid nedre infästningen för att Konis egna fästen är för smala vilket gjorde att de glappade. De är köpta genom Stötdämparexperten i Stockholm.

Jag betalade 4000kr för två st och de är ställbara i höjd och hårdhet.

Några bilder skall finnas på denna länk:

http://www.nacksparr.se/album/index.php?cat=10010

JimmyA
Serious User
Posts: 667
Joined: 26 Mar 2005, 13:00
Location: TUMBA

Re: Evo 1 GSR

Postby JimmyA » 20 Aug 2005, 23:48

schysst när motorhuven inte är stängd på konbanan :eek:

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 21 Aug 2005, 10:07

Haha, ja och jag kan meddla att det var i Superstage på Lunda.
Inte helt riskfritt kanske, upptäckte att den var på glänt halvväges men tänkte att har den inte åkt upp nu så hänger den nog kvar resten också så jag fortsatte och det gick ju bra. Men efter det så är jag mer noggran att kolla att huven är helt stängd.

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 21 Aug 2005, 20:30

Förra helgen så fick jag läckage i slangendelen mellan huvudcylindern för kopplingen och slavcylindern.

Var i veckan till Hydroscand i Sollentuna och de fixade på några få minuter en helt ny stålomspunnen slang med nya fina kopplingar. Igår så monterades den nya slangen på plats och i veckan nu skall systemet fyllas med olja och luftas för att bilen sedan skall vara körklar igen.

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 23 Aug 2005, 21:19

Ikväll har olja och luft bytt plats i kopplingssystemet, tack Oskar för hjälpen.
Nu när bilen äntligen rullar igen känns det roligare att ta tag i resterande småsaker på bilen.

Får se om tid finnes till att byta bromsbeläggen bak under veckan, tillsamans med främre innre kränghämmaren. Tänkte passa på att kolla över bussningarna i bak sammtidigt och se om det behöver bytas något.

Linkan
Serious User
Posts: 872
Joined: 13 Jun 2005, 12:00

Re: Evo 1 GSR

Postby Linkan » 24 Aug 2005, 16:49

bilder på bilen borde du kunna ta i samma veva då :)verkar juh se bra ut annars

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 31 Aug 2005, 22:17

Var idag på Garage Phantom och gjorde ett komptest på motorn vilket visade på kalassiffror, känns bra.

User avatar
BADDE
Posts: 1754
Joined: 21 Jul 2004, 12:00
Location: Göteborg (Älvängen)

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby BADDE » 06 Sep 2005, 13:14

vah åker du med för koppling? org håller väl inte?

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 08 Sep 2005, 21:06

jag kör med originalkoppling har har gjort så sedan jag köpte bilen.

Den har hållt för 5-6 vändor på Tullinge, 4-5 vändor på Blackrace och en hel del konbana och lite annat bus =)

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 27 Sep 2005, 12:36

Som några lade märke till så har det hänt något med min bil sedan Emmaboda förra året =)

DNP fullflödes grenrör
Modifierad EVO 3 turbo
Walbro 255 l bränslepump
Modifierat bränslesystem
Automotive bränsletryckregulator
Manuell laddtryckregulator
Cometic topplockspackning
ARP bultar i toppen
Modiferad vevhusventilation
Chip från Gargage Phantom
Apexi Safc mappad av Garage Phantom
3" rostfritt avgassystem från Turbon

dominant
User
Posts: 86
Joined: 18 Aug 2004, 03:47

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby dominant » 27 Sep 2005, 19:19

va ska kompet vara på?
Evolution 1 GSR

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 27 Sep 2005, 22:45

ingen aning, allt är inställt av Garage Phantom.

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 02 Oct 2005, 22:36

Badde

Kopplingen jag kör med nu är en ACT 2900 med streetdisc och jag är väldigt nöjd med hur den har fungerat hitills.

User avatar
alvin
Posts: 833
Joined: 09 Jul 2005, 12:00
Location: Alingsås
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby alvin » 10 Nov 2005, 20:56

Boramannen wrote:Som några lade märke till så har det hänt något med min bil sedan Emmaboda förra året =)

DNP fullflödes grenrör
Modifierad EVO 3 turbo
Walbro 255 l bränslepump
Modifierat bränslesystem
Automotive bränsletryckregulator
Manuell laddtryckregulator
Cometic topplockspackning
ARP bultar i toppen
Modiferad vevhusventilation
Chip från Gargage Phantom
Apexi Safc mappad av Garage Phantom
3" rostfritt avgassystem från Turbon


Du har inga bilder på grenröret? eller under motorhuven? :)

Skulle vara kul att se då jag eventuellt ska ha ett nytt grenrör...

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 11 Nov 2005, 18:35

Jag har bild på grenröret men inte så jag kommer åt det på nätet just nu.

Har lagt till dig på MSN så kan du få bilder den vägen.

User avatar
alvin
Posts: 833
Joined: 09 Jul 2005, 12:00
Location: Alingsås
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby alvin » 16 Nov 2005, 11:33

Boramannen wrote:Jag har bild på grenröret men inte så jag kommer åt det på nätet just nu.

Har lagt till dig på MSN så kan du få bilder den vägen.


Tjenna! Såg det.

Jag jobbar natt så jag är sällan online. Men du kan ju alltid maila till hwk@home.se.

Tack!

mvh
Alvin


Return to “Projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest