Boramannen - Evo 1 GSR

Projektforum för medlemmarnas bilar
User avatar
Flandrs
Posts: 2147
Joined: 03 Aug 2006, 10:24
Location: Frövi
Contact:

Sv: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Flandrs » 12 Mar 2013, 23:50

Smidigt med rattar om dom justera både tändning och varvtal och önskat tryck.
Och ska man ha rattar för att mappen är låst så blir de många rattar å hålla koll på.
Från min sida så är det så att när man mappar en bil så ger man bara det motorn vill ha, det finns inga genvägar och det finns inga finurliga lösningar till en bra mapp.
2013 9.48@253
Rakskuret

[color="red"]>Projekt tråd<[/color]

http://www.flandersmotorsport.se

youask
Posts: 4360
Joined: 13 Nov 2005, 13:00
Location: Örebro
Contact:

Sv: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby youask » 13 Mar 2013, 17:17

Alla extrafunktioner över just tändningen och bränslet finns det massor av lösningar på hur man lägger upp det för att säkerhetsmarginaler ska finnas, hur bra laddtryck styrs osv. Hur man väljer typ av varvstopp

Nu finns det kanske inte så mkt sånt i microtech direkt.
9.33 - Liten vit elak Mitsubishi Colt Evo 4wd
9.99 - LHD Mitsubishi Lancer Evo 1
--------------------------------------------
Jag kan EVO 1-3

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 26 Mar 2013, 20:06

Bilen är nu körbar efter lite mappning på gatan, inte redo för race men fullt körbar för transport vilket var målet.

Jättetack till Micke för all hjälp.

User avatar
StaunteD
Serious User
Posts: 728
Joined: 20 Feb 2008, 08:46
Location: Mehedeby
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby StaunteD » 26 Mar 2013, 20:14

Bilder?

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 27 Mar 2013, 15:59

Har egentligen inga nya bilder, dessutom är den galet dammig just nu.
Lägger upp denna bild som är tagen förra sommaren, ser ju ut som nu men inte så dammig då.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 26 Mar 2014, 15:28

Bilen har nu varit out of action i några år men den finns kvar och planen är att den ska ut och rastas igen.

Som det är idag är den väl så redo att mappning är nästa steg och var den mappas ska bli klart nu i månadsskiftet.
Går det väl så ska jag försöka reg.besikta den med bur så den blir laglig på gatan, går inte det av någon anledning får man väl leka ändå och traila den till banan när det är dags för sådan lek. Ska bara fixa utökat B-kort så jag får dra den själv.

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 24 Apr 2014, 12:52

Bilen finns för tillfället hos Garage Axheden Tuning för mappning i deras Rototest.

User avatar
Ne_Mesis
Posts: 909
Joined: 12 Oct 2007, 16:12
Location: in a caravan
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Ne_Mesis » 24 Apr 2014, 13:09

Hoppas det blir rock n roll snart då :-D

Skickat från min C6603 via Tapatalk
// Mvh Mikael

___________________________________________

- me myself and i. -= Juulia, Kazma, Guran_man, Bull3n =-


Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 24 Apr 2014, 14:10

Pratade just med Patric och bilen ska upp i dynon på måndag om allt går som planerat nu.
De skulle fixa lite småsaker som att byta laddtrycksregulator då den elektroniska strular (surt då jag aldrig använt den sedan inköp (beg), kommer bli en manuell nu.
Sedan skulle de fixa tutan och vindrutetorkarna också =)

Han räknade med knappt en halvdag i dynon på måndag sedan, vi har ju gatmappat den så det är ju tomgång och topp kvar och kanske lite småfix i det som är gjort sedan tidigare.
Frågade om de hade koll på sprutet nu och det hade de så det låter bra =)

Då jag rasade turbon pratade jag med de som renoverade den och de tyckte 1,5 bar var för mycket att ladda på den så vi kommer lägga oss på 1,2 bar nu och sedan testa den på 1,3 och lägga det som absolut max. Är ju inte ute efter något effektmonster utan en safe mapp som är körbar och så att bilen kanske håller en liten stund i alla fall.

User avatar
basn
Serious User
Posts: 524
Joined: 23 Jan 2012, 17:19
Location: Karlstad

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby basn » 24 Apr 2014, 14:28

Boramannen wrote:Då jag rasade turbon pratade jag med de som renoverade den och de tyckte 1,5 bar var för mycket att ladda på den så vi kommer lägga oss på 1,2 bar nu och sedan testa den på 1,3 och lägga det som absolut max. Är ju inte ute efter något effektmonster utan en safe mapp som är körbar och så att bilen kanske håller en liten stund i alla fall.

Körbart är ju när det är som roligast ändå, :)

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 13 May 2014, 19:17

Har inte gått som planerat då vi inte får sprutet att göra som vi vill så nu har beslut tagits att byta sprut.
Har idag beställt ett Haltech PS 500 från PBZ, ska va själva fn om det inte ska fungera med det.
Tar någon vecka innan det landar så allt blir som vanligt försenat, har det börjat jävlas så slutar det visst aldrig :thumbdown:

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 16 Jul 2014, 18:31

Efter en del strul och så blev bilen nästan klar i dynon igår.
246 hk på naven vid 1bar ladd, kommer maxa på 1,2 bar så några hk till bör hittas.
Papper på det hela kommer när den är klar, förhoppningsvis imorgon.

Evo3
Serious User
Posts: 339
Joined: 06 Jun 2005, 12:00
Location: Upplands Väsby
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Evo3 » 17 Jul 2014, 12:48

Nära nu :)
Kan det vara så att 2014 blir året bilen blir "hel" igen :)

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 17 Aug 2014, 09:47

I fredags levererades bilen hem. Tyvärr inte helt klar med mappningen då min WG strular så vi inte får upp laddet, saknar ca 0,5 bar. Men jag kan köra och känna på bilen medan jag jobbar med listan av saker att göra.

Gluffis
Serious User
Posts: 280
Joined: 06 Apr 2011, 19:49

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Gluffis » 17 Aug 2014, 15:21

Det finns nya delar o köpa :D
Mika Morell
Server Admin Evoclub Sweden

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 18 Aug 2014, 11:51

Jodå det vet jag =)

Kommer få en ny dump i veckan nu att ersätta den jag nu har som läcker lite och en ny Wastegate är på gång också, väntar slutligt svar från leverantören om den imorgon.

Nu går bilen i alla fall att köra även om den saknar en del effekt så jag är rätt glad ändå =)

Igår regnade det hela jäkla dagen så då ville jag inte ta ut den ur garaget utan det blev lite småfix och rengöring invändigt med puts av rutorna, bilen har samlat på sig en hel del damm invändigt på 4-5 år i garaget så det kändes väldigt trevligt när rutorna blev rena och fina och även övrig insida blev av med lite damm.

Boramannen
Posts: 2233
Joined: 20 Feb 2004, 21:35
Location: Nässjö
Contact:

Re: Boramannen - Evo 1 GSR

Postby Boramannen » 25 Aug 2014, 12:43

Senaste fixen av oljereturen och vattentempmätaren verkar fungerat, inget synligt läckage och mätaren verkar visa det den ska nu.

Kvar på listan är att montera i Peltorkåporna och en ny katalysator.


Return to “Projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests