frågor om bilen beteende. evo 9 rs-diffat

Diskussioner om allt möjligt som inte passar in på de övriga kategorierna.

Discussions about just anything that doesn't fit the other categories.
crilleolsen
User

frågor om bilen beteende. evo 9 rs-diffat

Postby crilleolsen » 17 May 2015, 21:30

hej,
är ny med evo, å är lite nyfiken på hur min bil SKA bete sig när man provocerar den lite.

bakgrund.
Mitsubishi lancer evolution 9 gt wagon 2006 13000 mil ca orginal i motor förutom öppet filter å en gfb dump.
vädret blöt asfalt å lätt regnande.
beteende.
var ute i går å provocerade bilen, både från ca 5 km/h i 1:an å 30km/h i 2:an, ville få upp ett sånntdär ställ så man nästan snurrar runt sin egna axel.
hur jag än gjorde så fick jag bara bilen att antingen ploga framåt eller att spinna på innern på antingen fram eller båda innerhjulen( vet ej vilket )
acdpumpen lyser som den ska å det är inga problem med den, då jag kan byta "program" å allt verkar fint i övrigt

den har ju RS diffar från fabrik.
har inte nån större vana av evos drivning, så beskriv gärna vad jag ska göra å på vilket sätt det ska göras, kasta gärna in videos, bilder, you name it.

hur kollar jag så att diffarna funkar som de ska? lyfta upp hela bilen å köra i luften?

mvh christian
Christian Olsen -Halmstad-

Lundborg
Serious User

Re: frågor om bilen beteende. evo 9 rs-diffat

Postby Lundborg » 03 May 2016, 20:04

Ett år för sent men om du fortfarande har kvar bilen...

Så låter det som att någon har bytt till fel olja i diffarna, så du borde alltså byta olja i bakdiffen och växellåda, det skall ju vara en olja som är gjord för LSD.
Det är inte det bästa när det spinner på innern om du har rs diffarna.

Return to “Allmänna diskussioner / General discussions”