Vem är du? Presentera dig gärna här!

Diskussioner om allt möjligt som inte passar in på de övriga kategorierna.

Discussions about just anything that doesn't fit the other categories.
MarcusKarlsson
User

Re: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby MarcusKarlsson » 29 Jul 2012, 19:34

Kanske ska ta sig tid här också.

Marcus 26år, bor i Katrineholm men tillbringar mest tid i Norge då jag jobbar där. Har tidigare åt motorcyckel i alla dess former, men övergick till en Porsche 996 TT förra året. Brist av tid gjorde att jag sålde porschen och tänkte skita i allt vad roliga fordon innebär. Hittade en Svart 6:a TME som jag hoppas jag kan ha lite skoj på banan med.

http://www.garaget.org/mkarlsson kika in där så finns det lite bilder.

Johan_f
User

Postby Johan_f » 16 Nov 2012, 10:44

Hej

Johan heter jag och bor i Malmö, har skaffat mig min första evo efter att ha åkt Porsche ett par år. Införskaffade en evo 3a för ett par månader sen men det har inte hänt så mycket pga att jag reser 200 dagar om året i jobb. Nu har jag äntligen fått lite tid över så det har svarvats nya hattar till bromsskivorna och så kom mitt MAXXECU på posten igår... så det är nästan hjulafton för mig :)

/Johan Forsberg

Rehn
User

Postby Rehn » 17 Nov 2012, 16:34

Hej på er.
Dennis Rehn heter jag, 28år och jag är bosatt i Sommen utanför Tranås.
Jag är egentligen Skyline nörd men vill prova något annat så håller ögonen öppna efter evo 8-9.
Kom under full med att jag ville ha en rolig bil året runt som funkar både till att köra barn med och ha kul på track-days.
En nyare evo tror jag blir perfekt för mig.

kimzz
Serious User

Postby kimzz » 22 Nov 2012, 21:59

Får kanske slänga in ett par rader här med :)
En 83a vid namnet Kim och bor på landet utanför Gislaved med min Sambo och 3 barn.
Jobbar på ett företag som heter EAB samt driver eget inom bildelsbranschen vid sidan om som en liten hobby.
Har Kört och skruvat Honda från och till i 10år och sålde precis min vita Dc5a för att jag var trött på vinterbil och 2 dörrars (pga barnen). Då fick det bli en Evo 9a istället som kommer att dyka upp under projekt :)

thomer
User

Sv: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby thomer » 09 Dec 2012, 22:35

hoj Oskar här!
21år gammal ,bor i lägenhet i borlänge (uppväxt i hus emellan falun/borlänge)
Har tävlat i skotercross 13-18års ålder. väldigt motor intreserad,

valde att sälja skotern och köpa bil i sommras, har alltid tyckt evo 1-3 har vart en jä..a fin bil:-) så jag hitta på en svart evo2 i närheten av örebro som hadde en del trimgrejer. Det visade sig vara Autodevs gammla demo bil som är väldigt påkostad som jag har förstått det . Visste inte riktigt det när jag köpte bilen å de gjorde nog inte förra ägaren heller.
Trivs sjukt bra med evon å som vanligt så brukar det spåra ur helt när jag ska göra nått. så trimmning och burbygga å lite sådant blir det nu i vinter:D

Om du läser dethär och bor lr paserar närheten av falun/borlänge så har jag gjort en facebook grupp som heter "Bilfolket falun/borlänge" (inga volvoraggare) där kan du skriva om och när du ska ut å åka så kanske vi syns:-)

Tack för mig hej!

J4nsson
Fresh User

Postby J4nsson » 21 Jan 2013, 22:43

Jag får väll med göra en presentation här som ny medlem.
Anton heter jag är 21 år och bor i Alingsås, Jag kör en king cab till vardags men när solen väl kommer fram så rattar jag en Evo V som jag köpte sen sommarn 2012.
Jobbar som fogare där man sysslar med ljudtätningar, brandtätningar mm.

kihlgrendude
User

Postby kihlgrendude » 25 Feb 2013, 13:51

Hej!

Albin heter jag, är 20 år och bor i Skellefteå. Jobbar på Telia.

Förstabilen var en Audi A6 quattro 2,4 - 01. Tröttnadade på den rätt snabbt så jag köpte en Subaru impreza GT - 00 och smiskade den några månader innan jag fick ett bytesförslag mot en Audi S4 b5 2.7 biturbo - 98 som var i riktigt fint skick. Bytte då mot den rakt av och sålde senare audin för att äntligen köpa EVO som jag så länge varit besatt av.

Blev evo-7-ägare i lördags, den 23:dje februari. En högerstyrd rackare=) Tog bara någon mil innan man kände sig som hemma!

/kihlgrendude

Tommpa
User

Postby Tommpa » 17 Jun 2013, 18:55

Hallå!

Mitt namn är Tommy och är 37. Bor i en håla som heter Svalöv, ca 2 mil utanför Landskrona.
Har varit insnöad på Volvo sen 2004, div 850 T5 och en å annan R.
Kände att jag ville ha en riktig 4wd och inte en låtsas som sitter på V70n R.
Så det blev en IX 05 för rätt peng.
Jobbar som Service tekniker på Toyota Material Handling som truck skruvare.

Ser ofta många Evos i Helsingborg Fredag och Lördagar.

Robin_stjerna
User

Postby Robin_stjerna » 24 Jun 2013, 11:11

Tjinixen,

Robin heter jag och är 25 år gammal bosatt strax utanför Norrköping i ett litet samhälle som heter Åby. Har tidigare haft en del Audis och plågat 740 på vintern. Köpte mig en Evo VIII US-Spec-05 i oktober förra året och har aldrig vart så kär i en bil innan!
Till yrket är jag IT-Tekniker så mycket kaffe blir det!

dutten
Fresh User

Postby dutten » 16 Oct 2013, 18:35

Hej!

Här kommer en nybliven evoägare. Köpte mig en röd evo 9 i början på månaden. Är min första evo nånsin så var beredd på många dumma frågor :) men guud, vilken underbar bil detta är!! Har tråkat mig runt i en 62hk fabia innan som också kommer rulla under vinterhalvåret medans nya pärlan vilar :)

Heter Jonnie, är 28 bast och bor för närvarande i södra Stockholm. Jag är ursprungligen från en håla i Sörmland. Är mycket bilintresserad generellt, men är mindre erfaren på mek. Gör mindre jobb själv men det mesta åker in på polarens verkstad(handlar nog lite om lathet också :))

Jobbar för stunden som truckförare på en brädgård.

Tack för uppmärksamheten!

KonradL

Postby KonradL » 18 Oct 2013, 18:18

Tja, nybliven Evo 6-ägare här! :)

Hade tidigare en Dodge Magnum och sedan en Dodge Charger, nu blev det 4 cylindrar färre men iaf en bil som går att svänga med så jag är jävligt nöjd. :) Har banlicens och även offroadlicens då jag och sambon och hennes far tävlar i offroad. Banlicensen är tänkt att användas sommaren 2014, tills dess blir det iskörning.

Jag är 28 år och är Civilingenjör i Maskinteknik med inriktning Maskinkonstruktion, har varit med i KTHRacing i 5 år (man bygger små formel-bilar från grunden och race'ar med dom mot andra universitet) och är då relativt insatt i bilar och racing. Har läst en kurs i Förbränningsmotorteknik så jag har rätt bra koll på hur motorer funkar också.
Är från södra Sthlm och jobbar för närvarande som Maskinkonstruktör på DeLaval där jag pysslar med nyutveckling/prototyper av robotar i automatiska mjölkningssystem.

Har inga vettiga bilder på min nya kärra än, men här finns bilder på mina föredettingar: http://www.garaget.org/FL3JM

Vi ses! :)
// Konrad

Norden
Fresh User

Postby Norden » 29 Oct 2013, 11:17

Tjena!

Köpte en IX i början av Oktober, körde ett par veckor innan den ställdes undan för vintern.
Lite bakgrund till varför det blev evo: Jag letade en rolig men också praktisk bil eftersom jag har tvillinggrabbar som inte fyllt ett år ännu. Kikade ett bra tag och främst på VIII men så dök denna upp och jag kunde inte motstå. Den enda frågan jag ställer mig nu är: Varför har jag inte köpt en sån här tidigare? Så grymt trevlig bil!

Har redan fått svar på flera frågor genom forumet, men egna frågor lär komma :)

Jag heter Mattias och bor i Gnosjö, Småland. Jobbar i familjeföretaget med formblåsning (plast). Har tävlat i banracing med Radical och rallycross med en Ascona B 2150. Tävlingsverksamheten har legat nere ett tag och tanken är att lägga den lilla lediga tiden jag har på Evon som ni finner på www.garaget.org/Norden

Tack för utrymmet, må så gott!

arveedub
Fresh User

Postby arveedub » 30 Oct 2013, 23:33

Hejsan, hejsan!

Skaffade nyligen min första Evo, köpte en IV:a förra veckan. Letat cirka ett år efter lämplig Evo, lite mer seriöst de senaste sex månaderna och hittade en i Falun som jag slog till på. Det är meningen att den skall gå i vinter, förhoppningsvis på nån is om jag lyckas hitta nån här i närheten.

Jag heter Arvid, är 27 år och bor i Hudiksvallstrakten. Jobbar just nu som brevbärare, då var det bara naturligt att skaffa en högerstyrd bil. :D

Har alltid gillat bilar och haft en del luftkylda gamla VW, mest bubblor. En och annan Sierra har också passerat revy. Just nu sitter jag på en 58:a Typ 1, en 87:a Sierra och min nya ögonsten, 96:a Evo IV:a. Körmässigt är Evon väldigt annorlunda, sjukt trevlig att köra är den hur som helst.

Det var det, ha det så gött!

/Arvid

lillafrilla
User

Postby lillafrilla » 31 Oct 2014, 12:12

Hej allesammans, Första posten på detta forum. Som nybliven Evo 6 ägare så sökte jag direkt upp detta forum för att söka information.
Som sagt har jag köpt en Evo 6 som är tillverkad 1999 och importerades från England 2007. Självklart med ratten på höger sida. Kommer säkert ställa en massa frågor eller söka efter massa matnyttig information då jag precis köpt en av mina drömbilar sen man var lite yngre.
Då lite info om mig, Daniel är då mitt namn och bor i Östervåla 5 mil norr om Uppsala. 25 år. Jobbar som köttansvarig i en Livsmedelsbutik här på orten. Tanken med bilen är att ha någonting att njuta av på sommrarna och bara glida runt och kanske besöka någon banträff men det återstår att se.

Ripley
User

Postby Ripley » 10 Mar 2016, 17:11

Tjenare alla,

Såklart också ny här, Marcus, 29 bast. Bor i Solna. Ska köpa min första Evo inom en snar framtid. Så jag har sökt mig hit för att förhoppningsvis få lite mer kött på benen angående vad jag ska leta efter. Älskar för övrigt att fiska och spela tv-spel när jag inte håller på med bilen.

Ripley
User

Postby Ripley » 04 Apr 2016, 11:15

Jag kan ju uppdatera här nu, gjorde i helgen slag i saken, det blev en Evo 8. Jag är så galet nöjd.

JIMMY85
Serious User

Postby JIMMY85 » 26 Sep 2016, 19:20

KAN VI VAR MERA AKTIVERA PÅ DETTA FORUM SOM DET VAR FÖR 10ÅR SEDAN. HÄR ÄR DET RÄTTA FORUMET FÖR OSS MED EVO 1-10

Gluffis
Serious User

Postby Gluffis » 26 Sep 2016, 21:31

Ja, facebook verkar ha tagit över en del :(
Mika Morell
Server Admin Evoclub Sweden

mrnenad
User

Postby mrnenad » 28 Sep 2016, 13:41

Jag e här var dag men inte mycket action här haha

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

basn
Serious User

Postby basn » 28 Sep 2016, 17:02

mrnenad wrote:Jag e här var dag men inte mycket action här haha

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Då är vi två :D
jag brukar rapportera fel till gluffis :D

Return to “Allmänna diskussioner / General discussions”