Vem är du? Presentera dig gärna här!

Diskussioner om allt möjligt som inte passar in på de övriga kategorierna.

Discussions about just anything that doesn't fit the other categories.
White

Sv: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby White » 25 Mar 2010, 15:44

Hallå

simon skogåker var namnet

jobbar inom försvarsmakten som officer
mycke trupputbildning men går även in som ren utbildare, mestadels inom teknik

är 28 år och bor i skövde

köpte mej nyligen en VI TME efter många misslyckade affärer

väldigt nöjd och har massa planer, men just nu njuter jag bara av att kunna köra en TME.

Vad det gäller detta år, så hoppas jag komma iväg på några träffar, dock med jobb som officer så ligger man ute mycke, hoppas få lite ledigt

ha en fantastisk dag så ses vi

mvh

white

grevtech
User

Re: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby grevtech » 28 Mar 2010, 21:11

greven här. heter väl robin gustavsson, kallas allmänt greven. 21 år gammal. bosatt i en villa utanför torsåker.
köpte mig en evo 3:a här i början av mars, har dock inte ens kört bilen än.
startade den och varmkörde första dan. sen slog av och rev ner bilen i molykyler. ska byggas om "lite".
har tidigare haft en impreza gt som såldes för det här projektets skull.
bruksar i en skoda pickup till och från jobbet som lastbilschaufför.
har hållt på med bilar hela livet i stort sett. börja väl bygga första epan när jag var 15 år. sen har den passerat några volvos, bmw och diverse annat.
bilen kan ni kika mer på här: http://skogenracing.editboard.com/projekt-forum-f10/grevtech-evo-3-t5367.htm
ska väl kanske läggas upp en projekttråd här också men är ju rätt begränsat med tid för surfande om man ska få bilen klar till sommaren.

Johnny_k
Fresh User

Postby Johnny_k » 17 Apr 2010, 23:12

Johnny här, 24 år från Mariestad.
är lite sugen på att skaffa mig en evo. har alltid tyckt om Evo modellerna. speciellt förtjust i 5/6. Så inom en snar framtid kommer det nog stå en evo på gården och brumma lite gott :) Blir lite skillnad från att ha kört volvo/saab & jänkare :)

jobbar på G4S i Skövde.

linkop

Postby linkop » 20 Apr 2010, 10:47

Linus här, 23år gammal. Kommer ursprungligen från Linköping men jobbar numera i Norge. Jag är delägare i ett litet konsultföretag och jobbar som systemansvarig/it-inköpare på konsultbasis hos flera medelstora företag i Oslo.
Förstabilen när jag var 18 var en 200sx med "steg 3", större turbo, mappning o lite smått o gott. Körde denna i 2år som sedan fick säljas pga utlandsresa.
Efter 1år i Australien där jag dagligen vridit nacken för GTR's, evos, subarus och mycket andra fina japanimporter så var bilköpet planerat vid hemfärd :)
Först blev det en välvårdad saab 9000 2,3T steg 3 för att kunna frakta mig A-B.
Men sedan var tanken en R32/R33 GTR med 400hk+ men efter lite eftertanke och efter att ha kört runt i en saab 9000 på Norges vägar så insåg jag att man måste ha någonting som är gjort för gruskörning för att klara av vägarna här så då riktade jag ögonen på evo 5/6.
Sagt och gjort, åkte och körde lite evos och fastnade för en nyimporterad 5a med 0ägare i mycket fint skick. Slog till direkt och körde sedan 500 problemfria mil sommarn 2009. Men som alltid så vill man ju ha mer så i påskhelgen fick det bli ett Steg 1 hos JRM och lite andra uppgraderingar.

Ångrar inte mitt bilval, för roligare bil med 4dörrar och ok bagage som kan köras till vardags finns ju inte!

Over n out // Linus
Linus K - Evo 5

Jlmmy

Postby Jlmmy » 25 Apr 2010, 00:03

Tjena!

Mitt namn är Jimmy Nordling och bor i Kungsbacka 3 mil söder om Göteborg!

Har nyss fyllt 19år "1991" och har nu köpt min andra bil som blev en evo 1/3, det hela började med en nissan 200sx som man byggde om :)

Pluggar till personbilsmekaniker men jobbar extra som snickare och vilket jag troligtvis kommer jobba med efter skolan här nu med!

Är rätt ny inom evo så vi får se hur detta kommer gå, önska mig lycka till!

mvh

Jimi
User

Postby Jimi » 07 May 2010, 13:42

Tja!
Jimi Haanpää heter jag och är född 85.
Bor i lägenhet i Örebro och jobbar här i stan på Atlas Copco.

Har alltid varit mer eller mindre intresserad av bilar. Innan evon hade jag en Civic Type R -05, men fick åka med i en evo IX jrm steg 1 och då var det kört... En evo var jag tvungen att ha. Äger sen ett par år tillbaks en evo VI TME. Roligare bil får man leta efter!
Det här verkar som det perfekta stället att vända sig till när man stöter på problem med bilen.

Undrar ni något så är det bara att skriva.
Mvh Jimi

Franzén

Postby Franzén » 26 May 2010, 15:59

Hej!

Glenn Franzén här.
22år, jobbar som elektriker, bor i Jönköping.

Bilhistoria:
-Ärvde min brors Volvo 740 då han omkom i en MC-olycka 2005. Byggde till min brors ära på den bilen fram till sommaren 2008. Nu står den mest i garaget.
Med den bilen har jag plockat hem över 20 pokaler på utställningar runt om i landet. Finalist i Bilsports "Årets Bygge" 3 år i rad.
-Sommaren 2008 köpte jag en Nissan S14 som det satt en RB26:a i. Gjorde om den totalt, men fick aldrig rätt känsla över bilen, så den såldes hösten 2009.
-Köpte min nuvarande Evo 6 TME-00 i November 2009 och har sedan dess knappt kört bilen.

Har under dessa år även ägt fem olika Volvo 850/S70 som bruksbilar. (BRA bilar!)

Min Garaget-sida:
http://www.garaget.org/SnickarMartin

MrLing

Postby MrLing » 18 Jul 2010, 13:34

Hej!

Martin Ling heter jag=)
20år, jobbar på Statoil i Helsingborg men bor i Lomma.

Bilhistoria:
Fick morsan Bmw 316i -96a, byggde om den totalt och satte i 318is motor.
När man gick ut gymnasiet och fick jobb ville man ju byta upp sig, så jag och pappa titta runt på olika objekt.
Hitta min blåa Evo på pistonheads.com och åkte sedan över till England och köpte den=)
Det va min egen bilhistoria=)
Mitsubishi Lancer Evolution VII
Kolla gärna in garaget: http://www.garaget.org/?car=199785

Kauka
User

Postby Kauka » 21 Jul 2010, 13:41

Tja!

Fredrik Kaukonen heter jag född 89, 21 år. Bor i Kumla och jobbar som kontaktledningstekniker på Infranord (banverket produktion).

Som första bil hade jag en Volvo s40 T4 och var hel nöjd med den. Har alltid velat haft en evo så i vintras så åkte jag ner till Helsingborg och köpte mig en gul vänsterstyrd evo 7:a :)

http://www.garaget.org/kauka

MVH / Fredrik

Lagerqvist
User

Postby Lagerqvist » 21 Jul 2010, 14:26

Alexander Lagerqvist, 24 år

Jobbar och bor i Jönköping! Elektriker på samma firma som Franzen som skrev några inlägg ovan!

Åker just nu Evo 2 men har tidigare åkt bla. Audi s2, var väl där man hittade intresset för fyrhjulsdriften! =)

scream_for_me

Postby scream_for_me » 06 Aug 2010, 23:15

Hallå..

Jag är Tomas Hammarström, är 26 år.
Bor i Göteborg, men jobbar i norge som elektriker.
Kör en vit Evo X. Köpte den i april i år. Är mycket nöjd, älskar fyrhjulsdriften!!
Innan det körde jag en bmw 330 - 01.

Övriga intressen är cykel o hårdrock!

http://www.garaget.org/thetomas

//Tomas

GordonE
User

Postby GordonE » 23 Aug 2010, 16:20

Hej.
Jag heter Gordon Ekman.
Jag jobbar som konstruktör på Volvo Construction Equipment.
Jag har hållt på att skruva bilar i rätt många år, och mitt andra projekt är en Mercedes 190E 2.3-16 som jag överladdat rätt rejält.
Den har gått 10.18 och 235km/h på Action meeet 2010. Motorn i den är justerad på gatan med hjälp av loggar.
Jag har nu köpt en Madzkills gamla evo som han tyvärr har haft mycket oflyt med. Förhoppningsvis kommer jag att få den att fungera fint och harmoniskt tills 2011.

Mvh Gordon

Rovers
Serious User

Postby Rovers » 23 Aug 2010, 18:28

Haha... Härligt med en konstruktör,,, Brukar sväras om er i verkstan emellanåt :) Jobbar på swecon.
http://www.garaget.org/?car=226041 rx7:an

Evon såld,, R.I.P.

GordonE
User

Re: Sv: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby GordonE » 23 Aug 2010, 20:25

Rovers wrote:Haha... Härligt med en konstruktör,,, Brukar sväras om er i verkstan emellanåt :) Jobbar på swecon.

Tackar för välkomnandet!
Vänta bara på att G-generationen av lastare kommer nu till årsskiftet, då kommer ni garanterat svära ännu mer :D Jag jobbar med motor/kylsystem/drivlina installation 150G-250G.

Mvh Gordon

Rovers
Serious User

Postby Rovers » 24 Aug 2010, 19:57

Jag längtar.. Åker till E-tuna på kurs nästa vecka. Jobb sept ut sen pappaledigt i 3 mån.
http://www.garaget.org/?car=226041 rx7:an

Evon såld,, R.I.P.

Krist
User

Postby Krist » 25 Aug 2010, 15:14

Tja!

Kristoffer heter jag bor i södertälje. Jobbar som väktare nattetid.

Just nu kör jag runt i en Skoda Felicia från 96 (Ingen servo, ingen abs :eek:) Sålde min volvo s40 2.0t för ca 1 vecka sen. Har tidigare kört audi a4, som blev totalt sönderslagen på jobbet, någon tyckte de va kul å skrev vaktho*a på båda sidorna. Volvo 242 mattsvart med lila-blå flames fram och på sidorna stulen, och uphittad 2 dagar senare, den krama ett träd...

Nu är planerna på att hämta bil från england, jag fasta tur nog för evo när ja satt me polaren i hans e9... :D En E5 eller E6 ska hämtas, just pga de råa utseendet!

Mvh, Krist.

Mafnus

Postby Mafnus » 28 Aug 2010, 12:12

Första posten här då :)

Heter Magnus och är 24 år gammal. Bor i Borås och har kört Saab i alla år. Börjat jobba nu efter fyra års studier på Universitet. Håller på att spara ihop pengar för att kunna köpa mig en Evo framåt vårkanten. Har haft en väldans massa Saabar men sålde min senaste nu i somras för jag bor i stan och jobbar i stan så den blev mest ståendes bara. 60 körda mil på två månader gjorde att det inte kändes motiverat att ha den ståendes.

Får se om jag hittar en bil här i Sverige eller om jag åker över till England och plockar hem en bil. Utbudet där är ordentligt stort och priserna är betydligt lägre än här hemma.

flurka

Postby flurka » 14 Sep 2010, 20:00

Hej :) Mitt namn är Lars men kallas flurka. Är född i Maj 1977.
Född och uppväxt i Karlstad. Har alltid haft smak för motorer och bilar.
Har vart med och grundat Karlstad Racing (http://www.karlstadracing.nu) och är även suppleant i styrelsen.
Karlstad Racing verkar för att bilintresserade skall kunna ha laglig och säker streetracing i Karlstad med omnejd
Vi har framgångsrikt arrangerat streetrace, både som 201meter
och konbana med provapå-drifting under de senaste 10 åren.
Har ägt en hel del bilar genom åren och de jag vill minnas mest är:
[color="Blue"]Lancia Delta Integrale 16v -90 (Italien import)
BMW 328i -98, Svart som natten, låg som vatten
Volvo 940 Turbo -93[/color]

Köpte mej en Lancer Evolution III -95 av en kompis i månadsskiftet juli-aug.
Är andra ägaren i Sverige och bilen är direktimporterad från Japan av J-spec (http://www.j-spec.se)
Kan säga att nöjdare är nog svårt att bli, ville ha en 4:a men efter en provkörning så var det kärlek
och biläffären var ett faktum.
Bilen kan ses och läsas om på: http://www.garaget.org/flurka

Annars är jag en rätt normal kille, vägrar att växa upp, men det ser jag inte som en nackdel ;)

Stavon
Serious User

Postby Stavon » 27 Sep 2010, 14:32

Hej
Jag heter Andreas Söderlind 18år. Bor tre mil söder om Gävle. Jobbar på labb på Erasteel i Söderfors.

Köpte min första evo 25/9-10

Vart en silvrig evo etta.

Prioritet ett är få den genom besiktningen:)

Effoc
Serious User

Postby Effoc » 09 Oct 2010, 19:03

Tja
Då har man hittat hit till evo klubben då.
Har nyligen fått hem min Evo 7 till Sverige som nu håller på att besiktigas.
Blev medlem här på sidan i hopp om att få hjälp med att hitta info om vilka delar och så som passar på en evo 7.

Bor i Kalmar men jobbar i Mönsterås så min nya fina bil kommer få några mil då den ska användas en hel del och inte vara ngn finbil :)

Return to “Allmänna diskussioner / General discussions”