Vem är du? Presentera dig gärna här!

Diskussioner om allt möjligt som inte passar in på de övriga kategorierna.

Discussions about just anything that doesn't fit the other categories.
EVOVII

Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby EVOVII » 08 Dec 2005, 11:15

Vi har skapat denna tråd för att nya, och även gamla, användare ska kunna presentera sig. Skriv några rader om vem du är, vart du bor, vilken bil du kör eller vad annat du vill.

Jag börjar:

Jag heter alltså Thomas och är 30+ ;) Bor i Järfälla med min sambo i villa, mitt aktiva "EVO-liv" började på svenska rallyt 1998 när jag fick syn på en utlandsregistrerad EVO4 som stod parkerad vid en sträcka. När vi var på väg tillbaks så stod det lite folk runt bilen så jag frågade vart man kunde gatregistrera en EVO som denna var. Bilen visade sig tillhöra Guy Colsoul Rallysport och den användes av dem som träningsbil.

Efter lite mer snack så blev jag inbjuden till deras firma i Belgien och på vårkanten 1999 så passade jag på att mellanlanda där när jag var ute på en resa i jobbet. Guy själv hämtade mig på tågstationen i Landen straxt utanför Bryssel i en Pajero Evolution och jag kände mig direkt som hemma :) Sedan fick jag en grundlig tur genom deras ”fabrik” där nya EVO kördes in i ena ändan och kom ut som färdiga rallybilar i andra. Den som tror att man bara sätter i stolar, bur och fjädring och sen är rallybilen klar misstar sig grovt. Bilarna strippades på ALLT och så började man med att punktsvetsa hela karossen innan bilen började byggas upp igen. Sedan åt jag lunch med hela familjen, han har två söner som kör rally själva, och alla var inblandade i firman på ett eller annat sätt, mycket trevliga människor.

Till sist så körde han iväg mig till en lagerbyggnad en bit utanför staden och när han slår upp portarna så möts jag av en syn som fortfarande är svårslagen. Där inne står tio vita splitt nya EVO5 RS, då var det nästan så man blev knäsvag :eek: :D Tyvärr hade de ingen bil tillgänglig för provkörning men det behövdes inte, jag var heeelt såld. Han tipsade mig att kontakta Ralliart i Tyskland eftersom de då precis lyckats registrera några EVO5 för gatbruk och EVO6 var på gång i större skala.

Jag hämtade min EVO6 RS2 i Tyskland augusti 1999. Mig veterligen var jag först i Sverige med en EVO för gatbruk. Bilen blev dock inte reggad förrän våren 2000 så minst en han före med själva registreringen (Gugge). Kan säga att min bil väckte ”viss” uppmärksamhet i början, kommer aldrig glömma första onsdagen på brostugan precis när jag fått hem bilen eller en dag på strippen på Tullinge när bilen var registrerad :cool: Nu har jag en EVO7 RS2 som jag också köpte ny i Tyskland 2002.

(edit) Numera kör jag en röd EVO3 och hoppas på snö ;)
/Thomas
Ex. ordförande EVOCLUB//////SWEDEN

MickeNR
Experienced User

Re: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby MickeNR » 08 Dec 2005, 14:38

Jaha då va de jag då.

Micke heter jag och är 21+ bor i Märsta hemma med föräldrarna änu. har flickvän som heter lisa och vi har vart tillsammans 1 år

Mitt liv i bilträsket började när jag va 15år då jag va och hämta min första bil de va en Bmw 320i -82 jubeleumsmodel som va helt slut som jag börja renovera och höll på i 2 år med den och har kvar den änu all rost är lagad och karosen är som ny men tanken är nu att den ska bli rallybil åt mig istället.

Sen när jag va 16 då köpte jag en volvo 245 som va blå och hade lite småfel för 1000kr och så gjorde jag lite lagningar som inte kosta mycket och sålde den för 9800:- och så hade man mer pengar till bmw som jag hade köpt.

Sen när jag var 18år så va jag på semester i schweiz och glassa där i 1 mån så va jag ute och cykla så fick jag syn på en Bmw E21 323i som stog i bmw skyltfönster tvärnita smög mig fram och helvete den är till salu. den ska jag ha. hade inge körkort änu så de blev lite marigt att få hem den ringer kusinen och han kommer ner med flyg på beställning och när semestern är slut åker vi hem med bmwn och jävlar va nöjd jag va men inte plånboken. det va en gamal utställnings bil och va bygd av Hartage i tyskland och har hela 280hk på bakhjulen men nu står den redo för omlakering i dagsläget. ska bli showbil som platsar på utställningarna.

Sen gick det något år och jag köpte mig en nissan micra pga studier på annan ort så hade jag den ett år och den va den fulaste rallymicra jag någon sin sett vit med vita racing fälgar och massa dekaler och wrc vinge och stänklappar och extraljus haha. den e såld nu och en bekant känner ägaren till den. ser fortfarande ut som en rallybil i dagsläget.

Sen när jag va klar med min utbildning och hade fast jobb direkt efter skolan med det jag utbildade mig till så ville jag ha en rolig bil som va ny och det skulle va 4wd och turbo och många kusar i så blev det en evo. samma dag som jag kom på att jag ville ha en bil så åkte jag till banken och låna lite pengar och så bar de iväg samma dag och hämta min nuvarande evo som då¨va helt orignal och så. nu så har jag kvar alla mina bmw och så har jag en till bmw nu och så.

Rock ON!!!!

alvin

Postby alvin » 08 Dec 2005, 15:04

-

Ulrik
Serious User

Postby Ulrik » 08 Dec 2005, 16:07

Ulrik Green heter jag och är 22 år gammal :p

Jag bor i Gällivare i Lappland och har haft rätt så många bilar redan mest skrot, bla en Audi s4 -92 och några golfar,volvo och nån bemmer.... nu har jag också en Opel kadett som vinterbil...

I Maj -05 kom jag på att jag skulle köpa en evo, ett rent impulsköp var det. Visste inget om bilen när jag köpte den utom att den var fyrhjuldriven, högerstyrd och importerad från japan ungefär :cool:

Har inte hunnit, orkat, haft råd att köra så mycket med bilen bara 140 mil då skicket inte är det bästa på bilen, har idag 3 bucklor på bilen och en del andra småfix som ska fixas i vinter samt en rejäl lackering på den till att börja med. Har också monterat öppet luftfilter och dump och ska snart börja bygga 3 tums avgas och lite annat så steg 1 kommer bilen ha lagom till våren .....
Som sagt bilen är ett projekt för mig och vore kul och få den i superskick. En projekttråd kommer senare när mer finns att skriva....

tincker
Expert User

Postby tincker » 08 Dec 2005, 21:56

Erik Heter jag är 20år (19 när jag blev evo ägare) Bor i Gävle med min flickvän.
Jobbar på Teknikmagasinet i valbo sen jag gick ur skolan.. Fick fast jobb för ett år sen..

Började med en saab 9000cse 2,3T -94 som jag köpte samma dag jag tagit körkort 18år och 19dar..lagom kaksig när jag körde hem :D
Blev dock sugen på att byta hösten efter. Ville ha något litet med väghållning så köpte en mazda 323GT Den roligaste bilen jag haft gokart till tusen.
Vinterbilen blev en Fiat 127kombispecial -76, körde in i en sten efter sex dar så fick skorota den.. sen fick de bli buss resten av vintern..

Satt o spana på speciella bilar hela våren, var inne på en nissan pulsar GTI-R men killen som hade den va så dryg.. Så en dag sa pappa att han hade sätt en Grym bil som han trodde skulle passa mig,, en aning dyrare än jag hade räknat med men hans argumet var att den va mer praktisk och gick o använda mer till vardags..

Åkte till Thailnad nästan en månad lyckades sälja Mazdan med pappas hjälp där bortifrån och köpa Evo..
Just hem kommen stog en inreggad och ny vaxad Evo 4gsr helt original men med tein type HR dämpare, fjäderbenstag fram och bak och Volk fälgar..
Som gjord för en skoj banbil.. nu är det bara hästarna som ska in till våren..

Evo3
Serious User

Postby Evo3 » 08 Dec 2005, 22:11

Mathias Eriksson 22år gammal. Bor i Upplands Väsby med min flickvän Emelie.
Jobbar som lagerkille på ett lager i Bromma.
Har inte haft så många bilar i mina dagar men allt började med en Volvo 745 som va i riktigt fint skick. När jag väl tröttnade på den så köpte jag mig en sprillans ny Volvo S40 som hämtades av en stolt 20åring på Bilia i Haga Norra. S40:n gjorde iordning o skulle väl bli en utställnigsbil va det tänkt men orken försvann så en dag kom jag på att jag inte vill ha kvar den så de va bara att sälja den. Mitt Evo tänkande började när min bror skaffade sig en Evo1:a sen den dagen va jag såld på Evo bilarna.. Så i sommras köpte jag mig min egna Evo 3:a. Kan ju säga att jag ångrar inte en sekund fast inte bilen har funkat som jag ha velat hela tiden, det är inte billigt att ha en Evo har man ju märkt men det är så jäkla kul så det får kosta det kosta vill..

//Matte
//Matte
Kör just nu Evo 5:a

Shiro

Postby Shiro » 08 Dec 2005, 22:58

moshi moshi.

Shiro Åberg, 23, Stockholm. Jobbar som Key Account Manager inom digital arkitektur.
Gillar bilar och musik.
Haft tjänstebil fram till för ett tag sen, då jag köpte en eclipse gst. Då vi inte kom överens, köpte jag EVO åttan.
Plötsligt blev alla tjänsteresor mycke roligare - och dyrare. :o

Att de blev en EVO efter clippen, berodde på att ja va tvungen o ha en bil som funkade året om, som inte skrapar i varje farthinder. Valet stog mellan sti och evo, valde evon pga utseende, eftermarknadsdelar. Idag när jag läst på lite om bägge, vet jag att ja gjorde rätt val.
Då de är min bruksbil, har vi växt ihop på kort tid, vår kärlek är sann :D (läs till evo x släpps)
Gekisoku EVO VIII
P B Z . seCARS | PARTS | TUNING | RACING

mr.Alex
Post Monster

Sv: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby mr.Alex » 08 Dec 2005, 23:35

Tjipp!

Alexander heter jag, 23 år ung. Bor med min 8 år äldre flickvän i en 2:a vid västerga. Vi flyttade in 1:a sept -04 och är de första som bor i den här lägengeten.

Mitt bilintresse har varit konstant, det har bara vuxit med åren så vem vet var det kommer sluta :), min första bil köpte jag när jag var 17 och det var en Golf GTi -84, en s.k. Rabbit. Den gled jag runt i och var lite olaglig i ett tag då jag inte hade något körkort än. Efter lite om och men så sålde jag golfen, som då hade fått lagt åtskilliga meter lakrits :) Väl fylld 19 tog jag äntligen körkort. Jobb har funnits sedan jag slutade gymnasiet så pengar var inget större problem (när man bodde hemma). Hade fått för mig att jag skulle ha en eclipse... ni vet, den där lite fyrkantiga modellen, men så en dag när jag var ute och gick på söder stötte jag på något som fångade min uppmärksamhet... -Vad är det här?, sa jag till mig själv samtidigt som jag läste på bilen... 200sx, det låter coolt :)

Nu började jakten på en 200sx s13, hittade en efter bara någon vecka som passade mig utmärkt. Vinröd, original och det bästa av allt.. bakhjulsdrift! :D Den bilen fick dock ett kort liv då någon kände för att sno den å slakta den :mad:

Det tog inte lång tid innan jag gav mig på nästa 200sx, den här gången en mörkblå BPU+. Den hade jag roligt med i några timmar... sen var jag av med körkortet :o
Det hindrade ju självklart inte mig men efter en rätt så hektisk polisjakt så bestämde jag mig för att ta körkort igen.. det gjorde jag också... på 3v.
Sen kom vintern. Bilen ställdes av och fick sig en rejäl makeover! Specialdesignat kjolpaket, ny lack, ny motor, nytt avgas, nya fälgar å däck, ny stereo... ja, det mesta vart nytt faktiskt!
http://200sx.kicks-ass.net/album/album.php?username=kungalex&cat=194

Den bilen hade jag kul med i ca 3 veckor, varför? jo för att biltemas soppaslangar är det sämsta skit man någonsin kan köpa, det vart ett väldigt dyrt misstag som jag ångrar än idag. Jag och min nuvarande sambo är ute och åker med några kompisar, det är race på G! Vi skulle ta oss från sveavägen ut tull Arninge för att köra lite, jag kommer till Arningeavfarten sen börjar det lukta soppa och väl uppe vid rondellen så övertänds hela bilen. :(

It makes a grown man cry.. det kan jag lova! Alla dessa timmar, svett och tårar, och alla pengar som brann upp.. försäkringsbolaget gav min INGENTING för de 100.000:- jag lagt ner på bilen under vintern.

Efter en tids sörjande så bestämde jag mig för att skaffa en audi, siktet var inställt på en S4 BiT men när jag såg annonsen på den s2:a som senare skulle bli min kunde jag inte hålla plånboken i styr :) Vilket monster, garanterat det brutalaste drag jag någonsin varit med om! Min polare pratar fortfarande om den gången vi låg på E4:an mot arlanda... smetade på i 250-260.. sen la jag i sexan och tryckte på... bilen drog fortfarande galet! Mer än 290km/h pallade inte mitt psyke, speciellt inte med folk i bilen!

Som test la jag ut bilen på annons och fick napp ganska så snabbt.. en kille som ville byta en evo sexxa mot min audi! en -91:a mot en 00:a.. ptja tänkte jag.. det kan väl funkar, jag fick lägga lite pengar emellan men inget som sved direkt.

Resten av historian om min evo kan ni läsa i min projekt tråd.

MVH Alex...

det vart visst en del rader :rolleyes:

edit: och smileys... jag gillar smileys :)

RallyStacke

Postby RallyStacke » 09 Dec 2005, 07:39

Jahapp då får man väl skriva in sig här då :)
Anders Stacke heter jag. Är 25 år. Sambo med Helena 20år.
Har en APBT (Pitbull) som heter Boss.
Utbildad verktygsmakare i gymnasiet. Inget mer pluggande efter det...
Jobbar nu som produktionstekniker.
Började min bilkarriär när jag var 17. Köpte då en trimmad Ascona B (utan att farsan o morsan visste om det.. :o ). Nån månad senare efter farsan ilska hade lagt sig köpte jag en 240turbo. Utställningsbil. Det mesta fixat på den,
b la rallystolar och kjolpaket. Mitt största sneköp någonsin! Alldeles för dyr och fick ej tillbaka pengarna när jag väl fick den såld. Men man var ung o dum och bara "skulle ha".
Sen hade jag lite olika andra bilar. Nån BMW, rallybil Ascona B (då var jag 19år). Gjorde lumpen efter gymnasiet på K1. Militärpolis. Avslutade efter några månader då jag i min glada ungdom spräckt knäskålen rakt igenom i en ganska brutal misshandel. Så knäet pallade inte tjänsten :(
Började sen jobba och köpte en nyare o bättre Ascona B (rallybil).
Har kört cross sen jag var ca 5 år. Fick sluta när jag var 21. Tryckte ihop ryggen när vi flög med rallybilen i ett gupp (åkte kartläsare då).
Har åkte kartläsare med farsan sen jag var runt 17år. Började på DM nivå sen åkte vi hela SM serien 2 år i rad.
Nu har jag min gamle evo sexa som ni kan läsa om i projekttråden om ni vill. Säger bara en sak. Det är sjukt svårt att sluta köpa delar till den när man väl har börjat! En drog är det. Undrar hur det kommer sluta med denna bilen. :o :confused: :rolleyes:

mr.Alex
Post Monster

Postby mr.Alex » 09 Dec 2005, 09:59

RallyStacke wrote:Har en APBT (Pitbull) som heter Boss.

Juste den glömde jag! Vi har en lite vovve också som min sambo är helt förälskad i > www.atlasjr.tk

LIDS
Serious User

Postby LIDS » 09 Dec 2005, 11:06

Jag fyller på,

Jag heter Kristoffer, är 24 år. Jag bor i en liten etta i vasastan. Har inte alltid varit en sån bil fanatiker som jag är nu. Började egentligen när jag köpte min första bil när jag var 18 år. En Volvo S40 T4. De ägde jag bara i 3 månader sen var det dags att flytta till USA. Där rullade jag en Ford Excursion. Bodde där i tre år och det var när jag kom hem efter att ha sparat ihop ett litet kapital som jag halkade in på lite mer sportbetonade bilar. Hade då länge varit sugen på en Mitsubishi 3000 GT, men just när jag kom hem så fanns det ingen som jag var intressrad av. Men en bill ville jag ha och pengarna brann ju :D så jag köpte en Porsche 944 S2 cab, en svart. Hade denna bil i 4 månader sen hittade jag en Mitsubishi. Fick Porschen såld ganska fort och köpte samma dag GT:n. Det var en röd 93:a med lite smått och gott på ca 360 hk. Den ägade jag under en lite längre tid.
Och det var då det hände, det var en mörk November eftermiddag. Jag var på en bilfirma och fick syn på en svart EVO. Det var kärlek vid första ögonblicket. Var lite osäker på vilken det var, men efter lite sökande så såg jag att det var en sjua. och det var inget minus :D
Samma kväll åkte GT:n ut på blocket. Det gick trögt att sälja under vintern, jag kunde inte hålla mig så jag köpte EVO:n innan jag sålde GT:n. Det var i januari. GT: såldes till en glad och trevlig kille som hämtade bilen i mars tror jag det var.(Fredrik som han hette omkom i somras under båt-tävling. R.I.P. Freddan!!)

Så nu är det mycket extra jobbande för att kunna uppdatera bilen.(Har en egen liten firma, snickare. Reklam...host!!!) Är en riktig sucker för ban-körning :D :D :D

Tack för mig

PS Thomas, kul initiativ
MVH
Kristoffer

Porsche GT2

http://www.stacc.se

jjo82
Fresh User

Postby jjo82 » 09 Dec 2005, 14:00

jahapp.. min första post här också! passande :)

jag heter Jonas, och är 23 år gammal.
Bor tillsammans med min sambo i en villa c.a 3 mil utanför västerås. Jobbar som nätverkstekniker och har ett stort bilintresse. Har alltid gillat saab och tidigare bara haft saab turbos också :)..

Men nu har jag inhandlat en Evo2a som kommer att få gå som lattjo lajban bil!

köpte den lätt krockskadad, hade tydligen pangat in en dragkrok på en X5a eller liknande.. Men nu börjar den äntligen bli klar och en liten dröm som får gå i uppfyllelse för mig!

mvh!
Jonas

Borsta

Re: Sv: Vem är du? Presentera dig gärna här!

Postby Borsta » 09 Dec 2005, 14:41

mr.Alex wrote:Den bilen hade jag kul med i ca 3 veckor, varför? jo för att biltemas soppaslangar är det sämsta skit man någonsin kan köpa, det vart ett väldigt dyrt misstag som jag ångrar än idag. Jag och min nuvarande sambo är ute och åker med några kompisar, det är race på G! Vi skulle ta oss från sveavägen ut tull Arninge för att köra lite, jag kommer till Arningeavfarten sen börjar det lukta soppa och väl uppe vid rondellen så övertänds hela bilen. :(

Kommer väl ihåg denna incident tyvärr. Kommer strax efter er och har en snut i arslet på mig och när jag kommer in på avfarten så ser jag att det ryker som satan så jag tror att det är någon som står och tokburnar så jag börjar helljusblinka tills jag ser att det brinner för fullt under bilen.

Tragiskt händelse med idioter till snutar som inte vill dra fram brandsläckaren!

Själv då, jo heter Daniel, är 26år och är numera en Söderortkille som bor i Haninge i ett grymt soft område som är lugnt och fint. Flyttade in med tjejen efter att ha varit ihop i 1½ år och nu på nyår så är det dags för förlovning.

Jobbar på ett distibrutionsföretag för dataprodukter och är avdelningsansvarig med ett par killar och tjejer under mig. Riktigt soft jobb med bra arbetskamrater!

Fastnade stort för Evo 6:an ungefär 1 år innan den släpptes på den Svenska marknaden och kollade runt febrilt efter en att köpa men när koncentrationen hamnade på festandet och utelivet så rök bilpengarna rätt så snabbt! :p

Men iallafall, köpte en Nissan 300zx US-Spec. som förstabil som fick ett BPU trim och gav mig de bilupplevelser jag saknar mest, ångrar att jag sålde den bilen då bl.a. nya ägaren planterade den i ett dike. :(

Efter detta så bad jag PBZ plocka hem en riktigt snygg Evo 2:a från England och de kom in som tredjebil i Sverige, precis innan den stora Evo Hypen kom igång. Saknar den bilen varje vinter sedan dess, hade hur kul som helst vintern 2003 uppe i Dalarna på öde skogsvägar fyllda med nysnö. Är nog det roligaste jag har gjort än i dag.

Efter Evon så kom en Skyline, en Supra, en Civic Type-R och nu kör jag runt i en 04:a BMW 3-serie kombi med m-paket och bara glider. Saknar dock en riktig busbil och jag har fortfarande ögonen på en Evo igen då det är en härlig bil som ger/gav mig mycket nöje.

ImageImageImage
ImageImageImage

EVOSEX

Postby EVOSEX » 09 Dec 2005, 15:53

Andreas Dysholm heter jag. 33 år ung, känner mig dock nästan som en gammal gubbe när man jämför med er andra pojkspolingar ;)
Jobbar som systemansvarig för butikernas affärssystem på Vodafone. Bor i Hammarbyhöjden i Sthlm men hejar på Gnaget! :D

Skaffade körkort ganska direkt efter man fyllt 18 år. Sedan har jag ägt följande bilar:

- Ford Scorpio -86, Aldrig mera Ford ;)

- Peugeot 405 Mi16 -89, Med annat avgas och chip så gick den riktigt bra

- Bmw 535i -88, Härlig milslukare

- Nissan 200sx -90, Byttes dock snabbt mot en sprillans Nissan Almera då jag ruttnat på allt strul som var med den bilen :mad:

- Nissan Almera -98, Blå och pålitlig, men föga upphetsande :rolleyes:

- Subaru Impreza GT -99, Köptes då jag tröttnat på den äckligt slöa Almeran. En av mina bästa bilaffärer, köptes helt ny för 210.000:- och såldes 1,5 år senare med ca 1800 mil på mätaren för 199.000:- + 2000:- för sommardäcken som jag fick behålla :)

- Nissan Primera GT -92, Ville spara lite pengar så jag åkte billigt 1 år

- Lexus IS200 -99, Grymt snygg, skön bil men lite slö tyvärr. Evomotorn i den skulle sitta fint :eek:

- EVO VI TME -00, Bästa bilen hittills inhandlades sommaren 2003 uppe i Umeå. Faktiskt den enda bilen som jag ägt längre än ca 1 år :)
Den var inbytt av skidåkaren Anders Högberg (Undrar om Elofsson låg bakom hans köp av en EVO? :p ) som skaffade Volvokombi istället.

Jag körde bilen första vintern men led av att se den skitig och inplogad var och varannan dag. En hal vinterdag i januari så lyckades jag naturligtvis glida över en stenjäkel. Detta gjorde att bl.a växellådan fick sig en kyss. Denna byttes till en ny och då passade jag även på att skaffa en riktig koppling istället för den klena originalaren. Så för att bevara bilen från liknande missöden, snö och saltslask så inskaffades sedan en vinterbil.

Mycket pengar har lagts ner under tidens gång men det är det värt, man lever bara en gång! :D

Mer info finns på min hemsida http://www.evosex.fotopic.net

- Audi 100 2,3 -89, Vinterbilen. Grym komfort jämfört med Evo`n :p

Jag har precis som ett par andra här på forumet skaffat vovve. Det blev en svart Labrador vid namn Eddie (Efter monstret i Iron Maiden såklart :D ).

Detta har lett fram till att det börjar bli dags för en rolig kombi framöver för att Eddie ska få det skönt. Så därför kommer Evo´n tyvärr säljas till våren så att någon annan lycklig ägare kan uppleva känslan med en brutal EVO!!

EVOOOOOOOO!!!
//Andreas

Nu med både Barn & Vovve :)

stalhamre

Postby stalhamre » 09 Dec 2005, 15:57

Martin Stålhamre här, 27 år och jobbar som it-mupp inom Förvarsmakten.
Bor på Vallavägen i Haninge vilket nog är ganska nära dig Borsta ;) Sett Supran och Hondan åka förbi några gånger när man gått till jobbet.
Har inte ägt någon evo eller ens åkt i en men bygger någon sorts evoliknande skapelse av en turbokonverterad colt...eh ja typ :) Kör en likadan colt till vardags fast original då. Hade ett litet avstick med en Saab 900 en vinter men annars är coltarna de enda bilar jag ägt.
Anledningen till att jag hänger här är alltså att planka lösningar från EVO:s kan man säga. Skriver inte så mycket utan läser mest.

/Martin

Broman

Postby Broman » 09 Dec 2005, 16:15

Robert Broman, 21år.
Pluggar maskintekink på KTH i sthlm.
Tjänar pengarna på poker/aktier/lite småjobb. Mest poker just nu.

Har ägt: Volvo 240 och volvo 850.
Nu har jag en Evo 2 gsr, en volvo 740 glt 16v, och 3st rwd starletar.
Starletarna och 740in ska säljas och en manta gsi ska köpas. Måste ha nått o köra konbana med i sommar nu när evo'n har rasat.

Får se hur det blir med evo'n. Antingen lagar jag den och säljer till nästa sommar,(och köper en muggig E1rs som ska trimmas) eller så blir det en ny, bättre maskin i min bil.

Kör cross också med en Yamaha Yz 250.
Mvh/ Robert Broman

oleander
Serious User

Postby oleander » 09 Dec 2005, 16:37

Mattias Ström, 20 år.
Bor i en etta i Uppsala.
Ägnar dagarna åt flickvännen och evon..
Kör runt i en EvoIII.
Till Sommaren blir det troligtvis fyra år i USA på college..

mvh

Dajje
Experienced User

Postby Dajje » 09 Dec 2005, 18:14

Yes, Jag heter David Hansson, 20 år
Bor hos föräldrarna i Uppsala och pluggar till Civilingenjör med inriktning energisystem här på Uppsala Universitet!
Jag har älskat bilar ända sen jag var 4-5 år och lekte med mina leksaksbilar konstant :) Har längtat till körkortet sen jag var en sisdär 5-6 år typ :P Låååång väntan :D
Varje sommar sen jag var en 13-14 år har jag sommarjobbat och sparat så jag ska ha råd med en bil jag vill ha. Tog körkort nån månad efter jag fyllt år och åkte då runt med en av vår familjs två bilar mest... dock så sålde vi den efter ett halvår och jag började spana runt efter en egen bil.
Valet föll på en Golf VR6a... populär bil med rätt mkt effekt, vr6 motorn och en jäkla massa styling! Köpte den i stort sett original och stylade upp den endel ;)
Resultatet: Image
Dock började jag bli sugen på mer effekt allt eftersom tiden gick så efter ca 1 år såldes golfen... Jag hade funderat länge på en Audi S2a men fick senare upp ögonen mkt för gammelevon (mkt tackvare Oleander här på forumet som övertygade mig att den var bättre :D) Tog kontakt med Kami i början på detta år och han tog hem en väldigt fin röd EvoIIa till mig som jag är mkt nöjd med!
Bild: Image
FOTO: Marcus Uggeldahl (Ugglan @ Zatzy.com)

Kan säga att Evon är så brutalt mkt roligare och mer intressant än golfen och jag har aldrig ångrat att jag bytt.
Bilen är förövrigt i stort sett original förutom 3" system från turbon med racekatt och japsdämpare. Går ruskigt bra! :D

Får se vad det blir för nästa bil men det lutar helt klart mot att stanna i evofamiljen... möjligtvis en Evo V kanske ;) snyggaste av dem alla :P

MVH
David
Ägde en Mitsubishi Lancer EVOII GSR

Join the Evolution

MartinR
Serious User

Postby MartinR » 09 Dec 2005, 18:17

-Martin Ramqvist, troligen bland de äldsta här, gubbe på 38 år :eek:

-Bor vid Mosebacke på Söder (Stockholm...).

-Är gift och barn på Gång :)

-Kör nu Evo 8, inne på uppdatering hos SMR, byte till eaglevev (2,2l), eaglestakar, eaglekovar, turbohus m.m. Detta trots ombygge av KAMI 2005-2006... (2006-12-01)
-Toyota FJ Cruiser som vardagsbil :p
-Som "riktig" hobbybil har jag en Edsel-59, äkta plåt, järn och låter gott :)
-Har haft EVO 6 och massa andra bilar, Volvo S60 T5, V40, Polo, Amazon och gammal Nash-39 i rodutförande.

-Kör även hoj, vilket är ett stort nöje. Har just nu en rysk URAL, sidovagnsmaskin, för att skjutsa tanten i :) Har haft cirka 17 hojar, varav 5 HD och några plasträsers.

-En annan motorhobby är flygning, flyger ultralätt av typen "flygande gummibåt" - Skitkul! Hänga i några vajrar på 2000 meter :eek:

Jobbar som konsult och utbildare inom effektivisering. Har ett bolag ihop med några polare och vi siktar på att växa till bolaget rejält - måste ju få ihop till trimdelarna.. ;) www.ilenio.se Är även delägare i BallBreaker www.ballbreaker.se plus lite andra företag :)

Som sagt gillar allt med motorer, gärna då lite roligare saker än volvo...
Mvh
Martin
Bilen såld... :(

Andreass

Postby Andreass » 09 Dec 2005, 18:49

Min tur:

Andreas Sjöström, nyss fyllda 31. Singelkille(så alla fina damer är välkomna med ett PM) =) och bor norr om Göteborg mitt i ingenstans.. nära havet i alla fall!

Jobbar inom bilindustrin på vardagarna och är även med på ett hörn i Scram AB när jag hinner. Kolla in: http://www.scram.se

Har avverkat följande i bilväg:

Audi 200 Quattro - 85
Audi S2 coupe - 93
Audi RS2 - 95
Audi S4 - 99
EVO VI TME - 00
Toyota Supra MKIV - 94

Är även förtjust i äldre saker, så jag glider ibland runt i ngn av mina två Amazoner. En av dessa är lite av en projektbil och jag tänkte mig Corvettechassie och Supradrivlina i den till slut. Men det kommer att ta många år.. =)

Bruksklubben har bestått i:

VW Passat Tdi -98
Audi A6 2.4 - 05

Gillar massor med grejer, men ett accplock är väl bilar, matlagning, resor, havet, båtar musik... bla bla bla..

Om ngn vill kontakta mig så finns jag på andreas@scram.se eller msn: mothelg@hotmail.com

Return to “Allmänna diskussioner / General discussions”