Värde original Evo X GSR -08

Diskussioner om allt möjligt som inte passar in på de övriga kategorierna.

Discussions about just anything that doesn't fit the other categories.
T3r0
User

Värde original Evo X GSR -08

Postby T3r0 » 05 Aug 2017, 11:16

Lite konstig fråga kanske men..

Har en Evo X -08 som är original (ej trimmad)
Det enda som sitter på är HKS halv system, tein sänkningssats och Ams övre tryckrör.
Bilen har gått 2380 mil
Alla original delar finns kvar.

Funderar på att sälja men vet inte riktigt vad man ska lägga priset på.

Vad hade ni begärt / kunnat betala?

Mvh

Quick
User

Re: Värde original Evo X GSR -08

Postby Quick » 05 Aug 2017, 20:34

Är den svensksåld eller åtminstone vänsterstyrd så hade jag inte släppt den under 200 000kr iallafall. Men med dom milen och om skicket är lika fint som milen är låga så kan man få mer om man inte har bråttom. Otrimmat är alltid en fördel. Iallafall i mina ögon för man vet lite mer vad man får. Jag har själv en svensksåld Gsr årsmodell 2011, svart helt original som jag köpte ny i slutet på 2012. Mätaren står på 3700mil. Med två småbarn funderar man på något mer praktiskt ibland. Men att byta in den hos en handlare för underpris är man inte så sugen på och sista priset kompisar på blocket lockar ännu mindre. Så den får nog vara kvar ett tag till.

Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

T3r0
User

Postby T3r0 » 05 Aug 2017, 23:06

Quick wrote:Är den svensksåld eller åtminstone vänsterstyrd så hade jag inte släppt den under 200 000kr iallafall. Men med dom milen och om skicket är lika fint som milen är låga så kan man få mer om man inte har bråttom. Otrimmat är alltid en fördel. Iallafall i mina ögon för man vet lite mer vad man får. Jag har själv en svensksåld Gsr årsmodell 2011, svart helt original som jag köpte ny i slutet på 2012. Mätaren står på 3700mil. Med två småbarn funderar man på något mer praktiskt ibland. Men att byta in den hos en handlare för underpris är man inte så sugen på och sista priset kompisar på blocket lockar ännu mindre. Så den får nog vara kvar ett tag till.

Den är svensksåld.
Ne gå till en bilhandlare är rena rånet. Då är det bättre att låta den stå i garaget. Kanske är värd mer om några år ;p

Quick
User

Postby Quick » 05 Aug 2017, 23:41

Med tanke på att det inte tillverkas några mer så borde det öka på chanserna för att värdet kan gå uppåt. Är bilen bara helt betald utan lån kvar så tycker jag man med gott samvete kan ställa in det tillsvidare. Men samtidigt är det bilar som förtjänar att användas.

T3r0
User

Postby T3r0 » 06 Aug 2017, 09:38

Quick wrote:Med tanke på att det inte tillverkas några mer så borde det öka på chanserna för att värdet kan gå uppåt. Är bilen bara helt betald utan lån kvar så tycker jag man med gott samvete kan ställa in det tillsvidare. Men samtidigt är det bilar som förtjänar att användas.

Oja, en extremt rolig bil att köra.
Har dock börjat känna suget efter en Skyline Gt-r...

Return to “Allmänna diskussioner / General discussions”