S: evo 4 och kanske lhd evo 4

Bilannonser för dig som privatperson
qazse
User

S: evo 4 och kanske lhd evo 4

Postby qazse » 09 Aug 2015, 23:50

det känns som att jag har i alla fall en evo för mycket och tänkte därför kolla om någon var intresserad av att köpa.

som dom står nu:
1*
grundmotor, vxl och fördelningslåda, fjäderben från evo6.
motorstyrning, spridare, etc från evo4.
vinge från evo5.
hks la tryckplatta/svänghjul.

2*
ingen motor.
vxl och fördelningslåda från evo4.
motorstyrning, spridare från evo6.
saknas en bromsskiva fram/vattenkylare/servokylare/downpipe/front/andra småsaker jag inte kommer ihåg.
ombyggd till vänsterstyrd med delar från vanlig lancer (tyvärr ingen ac)

köparen kan välja allt från en tom 1*kaross (då ska du vara överdrivet säker på ett köp innan jag plockar ner bilen) till komplett 1*evo + 2*vänsterstyrd evo4 med dåliga papper (står att den är högerstyrd så man måste försöka få tag på papper från mitsubishi/regga som ombyggt fordon/ta identitet från 1*evon) eller något mellanting med olika delar från dom båda bilarna.
vill helst ha kvar vänsterstyrda, men för rätt pengar åker allt.

båda bilarna har bott i saltfria norrbotten under sina liv i sverige men är inte så välvårdade när det gäller bilarna i helhet (har använts dagligen så finns märken i lack/nötningar på inrednig/små glapp och missljud lite här och där som på alla andra gamla bilar)

pris är lite varierande beroende på vad du/ni vill ha, men bör vara förhållandevis billigt.

finns någon mil utanför gällivare men kan fraktas inom hela landet om/när jag har tid/något roligt att köpa i närheten.
sms är nog smidigast pga värdelös mottagning och ganska dålig telefon.

076-2518269

qazse
User

Re: S: evo 4 och kanske lhd evo 4

Postby qazse » 23 Aug 2015, 13:00

Skambud och/eller udda bytesförslag kan funka det med.

Något som står högt på önskelistan är en 4wd lancer från typ 1990 i fint skick, men allt möjligt på 2 eller 4 hjul kan vara intressant.

qazse
User

Postby qazse » 19 Sep 2015, 10:48

kan vara bra med någon bild också.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

typ 35000kr vid en snabb och smidig affär utan extraljus.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Werndin
Fresh User

Postby Werndin » 16 Feb 2016, 18:56

Tjenare, ser att annonsen inte precis är färsk men är den högerstyrda evon kvar? Om den är det, finns det något du vet som måste göras innan besiktning?

qazse
User

Postby qazse » 19 Feb 2016, 08:05

hejsan.
jo den är fortfarande kvar,
dom goda nyheterna är att den nu är ganska mycket billigare :)
dom dåliga nyheterna är att prisdumpningen beror på att det i dagsläget hänger en stake genom tråget och att vissa sladdar/slangar bör bytas eftersom det blev en mindre brand när varm olja hamnade på ännu värmare avgassystem :(

känner man för att skruva lite så är den ett ganska bra objekt, eller så väntar man tills det är vår/sommar här uppe så bör den ha ny motor och vara ny besiktad.

Werndin
Fresh User

Postby Werndin » 19 Feb 2016, 14:24

Ajajaj det var ju mindre kul :thumbdown:
Men det var ändå inte aktuellt att handla något för mig just nu, har en 200sx S13 ståendes på vinterförvaring som jag tänkte ta fram till våren och besikta innan den säljs i förmån för fyrhjulsdrift. Med lite tur (för mig iaf) kanske du har kvar din evo tills då. Var nämligen en svart eller vit Evo 4/5 jag var mest sugen på så när jag då såg att det fanns en så pass nära, jag bor i Luleå, så kände jag att det var värt att höra av sig och lägga ut en liten krok i alla fall. :)
Om du nu inhandlar en motor så kanske du skulle överväga en Evo 5/6 motor istället (eller nyare). Vet inte vad prisskillnaden är men vad jag har hört så är dom bättre på alla sätt och vis samt att Evo 4 motorerna är ökända för sitt "crankwalk". Jag är då betydligt mer sugen på den om du passar på att köpa en nyare motor. :)

qazse
User

Postby qazse » 23 Feb 2016, 22:20

Snabbkollat så är prisskillnaden typ 20000kr (går säkert att hitta billigare/dyrare om man letar runt lite, nu tog jag bara första jag hittade av dom olika)
Då känns det iallafall för mig "smartare" att sälja bilen 20k billigare än vad den skulle kosta med en e5< motor och istället spendera några minuter på att förklara för den blivande ägaren att den inte bör starta/tomvarva med kopplingen nere och undvika att stoppa i en väldigt hård tryckplatta :p

Motorn som satt i var från en evo6 och bevisligen så är dom inte helt odödliga ens med original effekt :/

Werndin
Fresh User

Postby Werndin » 23 Feb 2016, 23:04

Vart har du kollat? Jag har snabbkikat lite själv och hittade bland annat en Evo 6 motor för under 20000kr från england. :)
Hur mycket hade du tänkt dig för bilen om du inte bytte motor?
Jag ska väl inte lägga mig i allt för mycket, ville bara komma med lite tips då jag är väldigt intresserad av den om den finns kvar om typ 2 månader :)

qazse
User

Postby qazse » 26 Feb 2016, 07:53

Kollade bara dom första jag hittade här i sverige.

Det är bara att lägga ett bud :)

Werndin
Fresh User

Postby Werndin » 01 Mar 2016, 18:05

Okej. Men det blir tyvärr inte aktuellt för mig att köpa något för än framåt vårkanten så jag hör av mig då så får vi se om du har kvar den och om du hunnit byta motorn :)

Ripley
User

Postby Ripley » 16 Mar 2016, 18:27

Hmm, jag sitter här och blir lite sugen....Ska vi slåss om den Werndin ;)

Werndin
Fresh User

Postby Werndin » 18 Mar 2016, 00:28

Det tror jag inte du vill ;) Haha, passa på och köp den innan jag blivit av med min 200sx. :)

qazse
User

Postby qazse » 20 Jul 2016, 19:09

Ingen intresserad?
Skambud mottages pga tid och platsbrist :/

Werndin
Fresh User

Postby Werndin » 25 Jul 2016, 18:43

Har det blivit något gjort på den? Hittat en motor?

qazse
User

Postby qazse » 25 Jul 2016, 20:12

det har inte blivit ett skit gjort, all tid har gått till jobbet och huset :(

som det ser ut just nu kommer det fortsätta lika ett bra tag framåt = bättre att någon annan tar över

motorer finns det en hel hög, men inte köpt någon eftersom jag ändå inte har tid att slänga i den och har inte riktigt plats att lagerföra den.

qazse
User

Postby qazse » 24 Oct 2016, 12:44

Nu börjar det närma sig vinter med en massa snö, vilket betyder att jag skulle behöva bli av med evon.

Låter 15000kr som ett rimligt pris för en evo4 med trasig motor?

Dennis.s
User

Postby Dennis.s » 20 Nov 2016, 19:53

Jag är skitsugen för det priset, började på ett colt-projekt för snart 7 år sedan och behöver en del prylar att komplettera med där. Kruxet är att du bor 150 mil ifrån mig, lite styvt. Vad hade du för möjlighet till transport?

/Dennis, Smålandsstenar

qazse
User

Postby qazse » 04 Dec 2016, 12:03

Innan motorn rasade hade jag möjlighet att köra den inom landet, nu är transportsträckan begränsad till hur långt jag orkar putta fanskapet :p

Return to “Bilar köpes och säljes”